Home >  Actualiteiten  >  Nieuws  > Cas: van stagiair naar coach Helpdesk

Cas: van stagiair naar coach Helpdesk


Onze collega Cas is al weer negen jaar geleden bij ons begonnen als stagiair op onze helpdesk, de meesten van u zullen hem dus wel eens aan de lijn hebben gehad. Hij is kort geleden geïnterviewd door onze payroll partner Please:

‘Payroll?  Ik kan er geen minpunten aan ontdekken’

Cas van der Steen (27) kwam in 2009 als stagiair bij IT-bedrijf Ratho binnen en is er nooit meer weggegaan. Inmiddels is hij als teamleider verantwoordelijk voor het correct functioneren van de servicedesk. Waarbij hij kan terugvallen op de ondersteuning van Please, waar hij als medewerker op de payroll staat.

Wat deed je hiervoor?

“Ik ben negen jaar geleden als IT-stagiair bij Ratho terechtgekomen, via een oud-student van mijn opleiding die hier aan het werk was. Na mijn stage kreeg ik direct een baan aangeboden. Aanvankelijk was ik uitvoerend medewerker bij de servicedesk. Maar in de loop van de jaren ben ik er van alles bij gaan doen, zoals projectmanagement, het ondersteunen van het inkoop- en -verkooptraject en het maken van offertes. Kortom, ik verveel me bepaald niet.”

 Cas Please

En nu leidinggevende?

“Binnen Ratho hebben we een beetje een hekel aan het woord ‘leidinggeven’ – we spreken liever over coachen. Ik zorg ervoor dat de drie medewerkers, met wie ik samen de servicedesk beman, hun werk goed kunnen doen en het naar hun zin hebben. Ik zie mezelf meer als meewerkend voorman dan als leidinggevende.”

Maar toch: je zult toch nieuwe dingen moeten doen, zoals het voeren van beoordelingsgesprekken…

“Klopt. Dat had ik inderdaad nooit eerder gedaan, maar gelukkig heeft Ratho de hulp van Please ingeroepen om hier een meer gestructureerd HR-beleid op poten te zetten. Malaika (HRspecialiste van Please, red.) is hier een tijdje geleden geweest en heeft toen onder meer een salarishuis opgezet, functieprofielen uitgeschreven en scorecards gemaakt. Ook heeft ze een aantal beoordelingsgesprekken bijgewoond en daar feedback op gegeven. Aan haar tips heb ik veel gehad.”

Wat vind je ervan om bij Please op de payroll te staan? 

“Om eerlijk te zijn: ik weet niet beter. Zelfs mijn stagevergoeding werd al via Please uitbetaald. Ik kan er geen minpunten aan ontdekken: ik heb een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd en krijg keurig netjes mijn salaris op tijd gestort. Wat voor mij veel zwaarder telt is dat Ratho gewoon een superfijn bedrijf is om voor te werken. Anders was ik echt wel om me heen aan het kijken.” 

Bron: Please Magazine mei 2018

Meer nieuws


Linkedin Twitter Facebook youtube