Het ondernemersverhaal van Ratho door Please

Home >  Nieuws >  Het ondernemersverhaal van Ratho door Please

 

 

Please is onze HR partner die ons ontzorgt met hun dienstverlening. Zij hebben een interview afgenomen met directeur en eigenaar Thomas Schepers en ons in de spotlight gezet. Thomas vertelt waarom hij is begonnen met ondernemen, wat zijn drijfveren zijn en waarom hij zijn personeelszaken al meer dan 13 jaar uitbesteedt aan Please.

 

 

Thomas Schepers

Focus op onderwijs en MKB

 

Ratho bestaat al bijna 15 jaar en is gevestigd in Eindhoven. Thomas heeft het bedrijf destijds samen met een compagnon opgezet. Ze richten zich op werkplekbeheer voor het MKB en het primair onderwijs en daaraan gelieerde organisaties en stichtingen. Thomas: ‘Het MKB is vrij breed natuurlijk, onze klanten zijn ZZP ‘er tot midden zakelijk. Op basis van de drie-eenheid mensen, processen en technieken bepalen we binnen de gestelde kaders de beste oplossing om onze opdrachtgevers te ondersteunen bij het behalen van hun successen. We kijken dan samen welke IT we inzetten, bijvoorbeeld het inzetten van clouddiensten zoals Microsoft 365, Teams, wifi of VoIP. Na de implementatie zorgen wij ervoor dat de gekozen IT oplossing werkt op alle werkplekken van onze opdrachtgevers.’

 

Als de IT binnen een organisatie goed werkt, hoor je ze zelden, maar als het niet goed werkt is het tegenovergestelde het geval.

Impact van het coronavirus

Thomas: ‘Onze opdrachtgevers verwachten dat we meer ondersteuning bieden, en het liefst ook zo snel mogelijk. Daar zetten we dus ook vol op in, we willen graag aan deze verwachtingen voldoen. Samen met onze opdrachtgevers borgen we dit verwachtingspatroon.’ Alhoewel mensen in coronatijden afhankelijker zijn van IT dan ooit, heeft Thomas als ondernemer ook wel zorgen over de ontwikkelingen naar aanleiding van het coronavirus: ‘We zijn gewend geraakt aan menselijk contact, en dat heeft de afgelopen maanden een flinke dreun gehad. Of je nu bij een accountancykantoor werkt, bij Please of bij een IT bedrijf, uiteindelijk valt of staat je werkplezier en het resultaat van het bedrijf door de mensen met wie je het samen doet. Door corona is het samenwerken moeilijker geworden, je moet daar een nieuwe draai in vinden.’

Onze opdrachtgevers verwachten dat we [in coronatijden] meer ondersteuning bieden, en het liefst ook zo snel mogelijk. Daar zetten we dus ook vol op in

Medewerkers in vaste dienst

Het bedrijf is de afgelopen jaren flink gegroeid en heeft inmiddels 26 mensen, inclusief stagiaires, voor zich werkzaam. Alle medewerkers staan op de payroll bij Please, ook de medewerkers met een vast contract. Dat is een bewuste keuze volgens Thomas: ‘Ik ben geen HR-expert en wil dat ook niet worden. Daarom hebben we ervoor gekozen alle HR-zaken onder te brengen bij Please, zo weten we zeker dat het goed geregeld is. Omdat we zo zijn gegroeid zouden we de HR-zaken inmiddels ook zelf intern kunnen doen. Maar het feit dat we juist bepaalde processen niet intern hoeven te borgen vind ik een groot voordeel van payrolling. HR-zaken behoren niet tot onze kerntaken en dat willen we ook graag zo houden.’

Ik ben geen HR-expert en wil dat ook niet worden. Daarom hebben we ervoor gekozen alle HR-zaken onder te brengen bij Please.

Bron: Please

Helpdesk