Home >  Actualiteiten  >  Nieuws  > Klanttevredenheidsonderzoek 2016: de uitkomst!

Klanttevredenheidsonderzoek 2016: de uitkomst!


Elke twee jaar houden wij een enquête onder al onze klanten om te bekijken hoe u over ons en onze dienstverlening denkt en om erachter te komen wat we kunnen doen om het voor u nóg beter te maken.

Wij stellen het zeer op prijs dat ruim 60% van onze opdrachtgevers wederom de moeite heeft genomen om ons klanttevredenheidsonderzoek in te vullen. En uiteraard zijn wij erg blij met een overal klanttevredenheidsscore van 8,4!

1. Hoe tevreden bent u over onze dienstverlening in het algemeen?

1 Gemiddeld Cijfer

Conclusie:

Wij zijn zeer blij en tevreden dat wij door jullie met zulke hoge cijfers worden gewaardeerd en doen ons best om dit cijfer zeker vast te houden en zelfs te verhogen!

2. Hoe tevreden bent u over de volgende zaken?

2 Tevreden Over Zaken

 

Conclusie:

Heel erg valt het op dat bijna alle respondenten zeer tevreden of tevreden zijn over de diverse zaken waar wij naar vragen. Een groot gedeelte, ruim 60% van de respondenten zeer tevreden is over hoe wij met uw problemen meedenken. De kwaliteit van onze dienstverlening wordt met ruim 80% met tevreden beoordeeld. Wat opvalt is dat over onze prijsstelling ook wat respondenten (3,8%) niet zo tevreden of neutraal (23,1%) zijn. Heel tevreden (69,2%) bent u over hoe de nazorg of afwikkeling als u uw probleem bij ons gemeld heeft.

Wat erg opvalt is dat bijna 60% niet bekend is met onze jaarlijkse klantendag. Aangezien dit wel een erg interessante dag is, ook dit jaar weer, proberen wij u vanaf nu zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de invulling van deze middag die dit jaar plaatsvindt op 4 november 2016. Noteer het dus alvast in uw agenda!

3. Wat vindt u over het algemeen genomen van onze website? 

3 Website En Social Media

Conclusie:

Onze website krijgt van u als gemiddelsd cijfer een: 7,5

Het valt op dat 57,7% alles goed kan vinden op de website en dat 38,5% aangeeft er niet mee bekend te zijn. De zoekfunctie is duidelijk (53,8%), de opmaak vindt u grotendeels mooi (61,5%) en u vindt de website duidelijk ingedeeld (65,4%). Ook geeft u aan dat u de helpdeskclient eenvoudig kunt vinden (73,1%), in de open vraag krijgen we toch grotendeels de opmerking deze meer bovenin te plaatsen. Daar gaan we mee aan de slag.

Wat betreft onze extra’s (chatfunctie/ referenties/ videotestimonials en aanwezigheid op social media) valt voor ons nog wel een slag te maken. Het merendeel zegt hier nee of niet mee bekend. Veel van u hebben goede toevoegingen op onze website waar we zeker wat mee gaan doen zoals:

  • Veelgestelde vragen
  • Huidige storingen
  • Directe feedback geven op de website

4. Deze vragen gaan over onze nieuwsbrief

4 Nieuwsbrief


Conclusie:

De website krijgt van als gemiddeld cijfer een: 7

Gelukkig ontvangen de meeste mensen onze maandelijkse nieuwsbrief (76.9%) en ontvangt 61,5% de nieuwsbrief graag. 46,2% van de respondenten lest de nieuwsbrief altijd en 65,4% is er tevreden over. Qua aanbiedingen zitten we goed, we hebben er niet zoveel en 53,8% wil ook niet meer aanbiedingen dan het huidige aanbod. De frequentie van 1x per maand vindt u prima (69,2%). Slechts de helft van de respondenten (50,0%) weet dat de nieuwsbriefitems ook op onze website terug te lezen zijn, ze zijn zelfs uitgebreider. Ook hier zijn er op social media gebied nog slagen te maken; 53,8% weet niet dat de nieuwbrieven ook via Twitter verschijnen.

5. Kunt u aangeven hoe tevreden u bent over ons team en aanverwante zaken?

5 Tevreden Over Team

Conclusie:

Ons team krijgt van u als algemeen cijfer een: 8,5!

Wat in deze grafiek heel erg opvalt is dat niemand (zeer) ontevreden is! Dus u bent alleen maar (zeer) tevreden over ons team! Vooral over de klantvriendelijkheid bent u zeer tevreden en tevreden (samen 100%!). Over de communicatieve vaardigheden is 73,1% tevreden.  

6. Deze vragen gaan over onze bereikbaarheid

6 Bereikbaarheid

 

Conclusie:

U bent tevreden over de responsetijd op uw e-mails (80,8%) en ook over of u snel te woord wordt gestaan bent u (zeer) tevreden (beiden 50%). Over de openingstijden is 50% van u tevreden en 15,4% is neutraal en 15,4% is ontevreden. We vinden dat we goed naar u moeten luisteren en dus gaan we onze openingstijden dit jaar nog aanpassen.  

7. Deze vraag gaat over de bekendheid van onze diensten

7 Bekend Met Diensten En Opl

Conclusie:

Hier valt het op dat er toch een groot aantal diensten en/ of oplossingen (nog) niet bij u bekend is. Zoals bijvoorbeeld het BYOD principe (79% kent dit niet). Het betekent ‘Bring You Own Device’. U en uw collega’s kunnen zelf een telefoon of laptop (of ander apparaat) meenemen, zonder dat dit een gevaar hoeft te vormen voor (de veiligheid van) uw organisatie. We kunnen namelijk met MDM (Mobile Device Management, is bij 83% van u niet bekend) zorgen voor het beheer van deze apparaten als ze zich aanmelden op uw netwerk. Met MDM zorgen wij er voor dat bepaalde websites of mappen niet bezocht of geopend kunnen worden. BYOD en MDM zijn eigenlijk ook onderdeel van ‘Het Nieuwe Werken’ (79% is hier niet mee bekend). Ook ons Totaal Beheer concept behoeft nog aandacht, de helft van de respondenten kent het wel (57,7%), de andere helft (42,3%) nog niet. Dat geldt ook voor onze nieuwe dienst Zorgeloos.Online (46,2% = onbekend), controllerloze wi-fi netwerken (42,3%= onbekend), digiborden (90%= onbekend) en Document Management Systemen (57,7%= onbekend). We gaan proberen om u wegwijs te maken in enkele van deze termen en oplossingen via onze nieuwsbrieven of andere kanalen.

8. Deze vraag gaat over hoe u ons nu beoordeeld ten opzichte van het jaar daarvoor

8 Beoordelen Dienstverlening

Conclusie:

Wij zijn blij dat 19,2% van u vindt dat wij het beter doen als 12 maanden er voor! En 80,8% van u vindt dat onze dienstverlening ongeveer hetzelfde is, dus dat betekent dat wij constant blijven naar u toe. 

9. Geef uw mening over de volgende zaken

9 Mening Over Zaken

Conclusie:

81% van u beveelt onze dienstverlening aan aan andere personen of organisaties!

92,3% van u heeft het gevoel dat wij een probleem altijd goed voor u oplossen en 76,9% is van plan om ook aanpassingen aan hun IT omgeving door ons uit te laten voeren. 80,8% vindt wij ICT eenvoudig maken! We zijn begonnen met het geven van trainingen, in eerste instantie een basistraining Office 365 voor het onderwijs, later willen we dit uitbreiden. 26,9% van u is misschien van plan om zo'n Office 365 training bij ons te boeken, 73,1% heeft hier (nog) geen interesse in.

De meest aansprekende quotes/opmerkingen van onze klanten:

  • "Jullie zijn een geweldig team. Hoewel hetgeen we soms willen niet altijd mogelijk is, wordt er altijd moeite gedaan." Hanneke Rens van Tecsoft B.V.
  • "Ron is het afgelopen jaar o.a. gegroeid mbt het beheer van iPads op onze school. Heeft veel bijgeleerd!" Dorothee Verhoeven van SBO Noorderlicht
  • "We zijn nog steeds fan van Ron! En met Cas zijn we ook heel blij!" Doreen Zieltjens van Kracht van Speciaal
  • "Graag Ratho manager sneller maken en mogelijkheid om werkstations op afstand af te sluiten Z.S.M. toevoegen." Twan Bronnee van SBO Zonnesteen
  • "Ik start om 7:30 uur en de rest om 8:00 uur dus als het systeem eruit ligt wil ik dit meteen kunnen melden of iig op de hoogte zijn of de storing al bekend is en eraan gewerkt wordt." Ché van Rijswijck van Markieza
  • "Voor mij als kleine organisatie vind ik de betrokkenheid opvallend goed; ik word op een prettige manier ontzorgd door Ratho." Henri van der Velden van Stichting BOOM

Lees- en bekijk ook de algemene referenties en videotestimonials van enkele van onze klanten>>

Samenvatting/actiepunten:

  • Openingstijden helpdesk
    Deze worden op termijn verruimd. Vanwege de vele verzoeken, zowel vanuit onze educatieve als onze zakelijke opdrachtgevers zijn we intern aan het bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat onze helpdesk in de toekomst vanaf 8:00 uur 's ochtends telefonisch bereikbaar kan zijn. Op die manier hopen we u straks nog beter van dienst te kunnen zijn!
  • Vindbaarheid Helpdeskclient op website
    De button met verwijzing naar onze helpdeskclient waarmee we uw systeem op afstand over kunnen nemen staat rechtonder op de homepage. Omdat dit niet voor iedereen even goed vindbaar bleek hebben we nu rechtsboven in nog een link toegevoegd. We hopen hiermee eveneens de klanttevredenheid te verhogen.  

Prijswinnaars klanttevredenheidsonderzoek 2016

Natuurlijk willen we allereerst iedereen die mee heeft gedaan aan ons onderzoek heel erg bedanken voor de kostbare tijd! We hebben twee winnaars gekozen: een winnaar uit onze zakelijke klanten en één uit onze educatieve klanten. De gelukkige winnaars van de Bol.com bonnen t.w.v. € 25,00 euro zijn: 

  • Hanneke Rens van Tecsoft BV
  • Doreen Zieltjens van Kracht van Speciaal

Gefeliciteerd en nogmaals dank voor jullie feedback! De bon komt zo snel mogelijk naar jullie toe!

Bolcom Kadokaart

 

Meer nieuws

  • 06 nov 2017 - Succesvolle 3e editie Ratho Experience Day in het Evoluon! >>
  • 16 okt 2017 - Wi-Fi-netwerken kwetsbaar door meerdere lekken in WPA2-beveiliging >>
  • 09 okt 2017 - Office 365 ondersteunt oude Outlook versies niet meer vanaf 1 november >>
  • 09 okt 2017 - Plan snel uw afspraken met de FindTime Meeting Poll >>

Linkedin Twitter Facebook youtube