Sinds de jaren 90 kunnen we via ISDN (Integrated Services Digital Network) tegelijk bellen én internetten. Maar zoals dat gaat met dingen uit de jaren 90: ze worden snel oud en raken uit de mode. Tijd voor iets nieuws dus.
Op 1 september stopt KPN met het gebruik van het ISDN netwerk. Jammer voor alle 90’s liefhebbers, maar gelukkig zijn de alternatieven beter en goedkoper.
De meeste bedrijven kiezen voor een Hosted VoIP (Voice over IP) oplossing. Een telefooncentrale in de cloud. Want de dagen van ISDN zijn nu geteld en over de jaren heen heeft VoIP telefonie zich bewezen als waardige vervanger van het traditionele telefonie netwerk. Voornamelijk vanwege de vele voordelen ten opzichte van ISDN, zoals:
Voor degenen die alles zoveel mogelijk bij het oude willen laten kunnen wij een ISDN-converter plaatsen voor elke ISND centrale in gebruik. Vanaf dat moment belt u via internet met als voordeel dat de belkosten omlaag gaan en hoeft u verder niet veel te doen. U heeft alleen de eenmalige kosten voor de aanschaf van de ISDN-converter(s) en de (onderhouds)kosten van de bestaande hardware.
Ratho is naast ICT dienstverlener VoIP partner van gnTel. Dat wil zeggen dat we alles weten over VoIP centrales en uw ISDN netwerk eenvoudig omzetten naar een Hosted VoIP omgeving. Afhankelijk van uw belgedrag kijken we welke onderstaande VoIP oplossing het beste bij u past.
Pay-per-user: De meest gekozen optie.
Bij normaal kantoorgebruik is pay-per-user de meest voordelige optie. Lekker simpel, gewoon per gebruiker. Wilt u meer functies, een extra toestel voor een gebruiker of een nieuw telefoonnummer? Geen punt, het zit al bij de prijs inbegrepen. Wel zo makkelijk.
Pay-per-line: Ideaal voor als u heel veel toestellen heeft.
Als u veel toestellen heeft, maar weinig belt, zoals bij scholen en hotels, is pay-per-line voordeliger. Bij normaal gebruik en vanaf 4 lijnen geldt de regel dat u moet rekenen met 1 lijn per 3 personen. Een lijn staat voor het aantal externe gesprekken dat u tegelijk kunt voeren. Ook hier geldt, dat als u meer functies wilt gebruiken of een extra telefoonnummer wenst, dat dit al in de prijs zit. Zo bent u lekker flexibel.
Naast telefonie kan het zijn dat apparaten als de intercom en het beveiligingssysteem gebruik maken van het ISDN netwerk. Bij de overstap van ISDN naar VoIP is het daarom van raadzaam vooraf advies in te winnen.
Bent u niet zeker of uw apparaten gebruik maken van het ISDN netwerk? Of wilt u weten wat voor u de beste oplossing is, neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een op maat gemaakt advies.