Home >  Actualiteiten  >  Nieuws  > Nooit meer een dubbel Office 365 inlogscherm zien

Nooit meer een dubbel Office 365 inlogscherm zien


Het probleem:

Wanneer je inlogt op Office365 dan detecteert Office365 dat je mailadres ook actief is als een live ID. Hierdoor weet hij niet hoe hij in moet loggen en krijg je onderstaande vraag:

'Het lijkt erop dat <jouw e-mailadres> met meerdere accounts wordt gebruikt. Welk account wilt u gebruiken?'

Office 365 Inlogscherm

De oplossing:

De gedachte is om het e-mailadres van je liveID te wijzen in iets anders. Doorloop onderstaand lijstje:
  • Login op https://account.microsoft.com met je Windows Live ID.
  • Klik op je 'Gegevens' en dan op je 'e-mailadres of telefoonnummer' voor aanmelding beheren.
  • Kies dan voor 'E-mailadres toevoegen' en voeg een alias toe, bijvoorbeeld joris@ratho.nl
  • Bevestig de verificatie link in een nieuw tabblad en schakel in het originele tabblad (Accountaliassen beheren) het nieuwe mailadres in als primair.
  • Verwijder hierna het dubbele emailadres zodat alleen het nieuwe mailadres overblijft.

Nu ben je klaar!

Meer informatie of hulp?

Komt je er met bovenstaande tips toch nog niet (helemaal) uit? Neem dan contact op met helpdesk@ratho.nl of bel 040 2370 426.

 

Meer nieuws

  • 06 nov 2017 - Succesvolle 3e editie Ratho Experience Day in het Evoluon! >>
  • 16 okt 2017 - Wi-Fi-netwerken kwetsbaar door meerdere lekken in WPA2-beveiliging >>
  • 09 okt 2017 - Office 365 ondersteunt oude Outlook versies niet meer vanaf 1 november >>
  • 09 okt 2017 - Plan snel uw afspraken met de FindTime Meeting Poll >>

Linkedin Twitter Facebook youtube