Home >  Actualiteiten  >  Nieuws  > Uitkomsten Klanttevredenheidsonderzoek 2018

Uitkomsten Klanttevredenheidsonderzoek 2018


Allereerst willen wij iedereen die de tijd en moeite heeft genomen om ons klanttevredenheidsonderzoek in te vullen hartelijk bedanken!

Een record aantal van onze klanten (121) heeft hun mening gegeven en nog steeds worden wij heel positief door u beoordeeld! We hebben een samenvatting gemaakt van de belangrijkste uitkomsten, die we graag met u delen, ook gaan we in op de punten die wij voor u willen verbeteren de komende tijd. 

Samenvatting van de belangrijkste uitkomsten

1. Algemene zaken

U geeft aan dat u zeer tevreden bent over onze helpdeskclient en over onze snelheid (92%). Helaas is 71% van u niet bekend met onze jaarlijkse klantendag (Ratho Experience Day), daar moet verandering in komen: noteer daarom vrijdagmiddag 2 november 2018 alvast in uw agenda, want dan is de volgende editie in het Evoluon te Eindhoven.

2. Website & communicatie uitingen

Onze website krijgt van u een 7,5. Dat cijfer kan hoger en daar zijn we momenteel ook mee bezig want hij krijgt een nieuw jasje, dus hopelijk beoordeelt u hem volgend jaar hoger. 46% ontvangt onze nieuwsbrieven en updates en 45% vindt het nieuws en de tips interessant. 45% wil niet meer tips en weetjes van ons en onze partners.

3. Ticketafhandeling

80% van u geeft aan dat het duidelijk is als er actie vanuit u zelf benodigd is, 5% vindt dat niet en 15% vindt het niet van toepassing of is er niet mee bekend. Wat opvalt is dat bij 45% van de respondenten het verschil is te zien in ticketmeldingen, 47% van de respondenten beoordeelt deze vraag met n.v.t./niet mee bekend en 8% van de respondenten met ‘nee’. Hier kunnen we nog een slag in maken.

Ticketafhandeling

4. Team Ratho

U geeft ons team een 8,4, daar zijn we heel blij mee en we proberen natuurlijk deze mooie beoordeling zo hoog te houden!

5. Onze bereikbaarheid

De bereikbaarheid wordt door u als zeer positief beoordeeld, dit geldt voor zowel de responstijd op tickets, e-mails, openingstijden en telefonische bereikbaarheid. 85% is hier 'zeer tevreden' en 'tevreden' over.  

Bereikbaarheid

6. Onze diensten

Het blijkt dat veel van u helemaal niet zo bekend zijn met welke diensten wij allemaal nog meer aanbieden, behalve het beheren van uw netwerk (Totaal Beheer) en het implementeren van Office365. Wel geeft u aan dat u geen diensten mist.

U geeft de kwaliteit van onze diensten een 8!

72% beoordeelt de dienstverlening met 'ongeveer hetzelfde', zij hebben geen verschil ervaren, 27% vindt het 'beter'en 'veel beter' en 77% zou ons aanbevelen aan een andere persoon of organisatie.

 

Aanbevelen

7. Tot slot nog enkele aanbevelingen en opmerkingen

  • ‘Via twee werkplekken gebruik gemaakt van de diensten van Ratho maar nooit was ik directe opdrachtgever. Ik merk het verschil doordat zij niet dezelfde diensten bij Ratho afnemen. Een totaalpakket levert volgens mij nog meer kwaliteit en heel veel minder problemen op’.
  • ‘Fijn dat jullie weer een onderzoek doen. Ik word graag op de hoogte gehouden van de uitkomsten.’
  • ‘Nee, wat we vragen wordt goed geregeld.’
  • ‘Ga zo door!’
  • ‘We worden goed geholpen.’
  • ‘Prima bereikbaarheid en deskundigheid.’ 
  • ‘De snelheid van de werkzaamheden zou iets sneller kunnen.’
  • ‘Blijf communiceren. De persoonlijkheid blijft jullie kracht. Ook adviseer ik om mee te duiken in de Google-omgeving. Deze is namelijk makkelijk te beheren.’

8. Onze actiepunten

  • We willen onze website toegankelijker maken voor onze diverse doelgroepen en passen deze daarom aan; meer hierover tijdens RED 2018 op 2 november 2018!
  • We gaan aan de slag met de opzet van ticketmeldingen om de leesbaarheid hiervan te verbeteren.
  • We zijn bezig met de overstap naar een nieuw documentatie systeem zodat kennis over een specifieke klantomgeving beter gedeeld wordt en onze helpdesk u daarmee sneller/beter kan helpen.
  • Door onze ISO 27001 en NEN 7510 certificering heeft u aan ons een betrouwbare partner op het gebied van de AVG wetgeving. Wij zijn momenteel bezig met het behalen van ons ISO 9001 certificaat. We moeten hier meer aandacht aan geven, omdat 46% nog niet wist dat we gecertificeerd zijn en 41% hier wel waarde aan hecht.
  • We handhaven de openingstijden van 8.00 tot 17.00 uur en noodnummers kunnen gebeld worden als daar een SLA voor is afgesloten.
  • Wij gaan onze website en nieuwsbrieven beter inzetten om duidelijker te maken welke diensten wij kunnen bieden aan uw organisatie.
  • Onze speerpunten zijn dat we meer solide en uitgesproken mogen worden, dit voeren we momenteel ook door in onze gehele organisatie.

Prijswinnaars Bol.com bon

U maakte na het invullen kans op een Bol.com bon t.w.v. € 25,-. De prijswinnaars zijn inmiddels gekozen en zij ontvangen hiervan persoonlijk bericht.

Vragen of een exemplaar ontvangen?

Dit nieuwsbericht bevat alleen het onderzoek in hoofdlijnen. Heeft u nog vragen ten aanzien van het onderzoek, neem dan contact op met w.kuipers@ratho.nl of bel 040 2370 426.

Meer nieuws


Linkedin Twitter Facebook youtube