Wij willen graag iedereen bedanken die dit jaar de tijd en moeite heeft genomen om ons klanttevredenheidsonderzoek in te vullen!
In het totaal hebben 178 van onze opdrachtgevers hun mening gegeven over onze organisatie; dat is een record aantal! We hebben van de uitkomsten een samenvatting en een lijst met actiepunten gemaakt die wij graag delen.
Ratho in zijn algemeenheid heeft dit jaar wederom een mooie 8 gescoord! De respondenten hebben aangegeven dat zij tevreden zijn met de verschillende teams binnen onze organisatie, zoals het helpdesk team, project team en sales team. Gemiddeld worden zij met een 8,3 beoordeelt. Naast onze teams zien wij een sterke verbetering van hoe men onze communicatie ervaart. Waar dit vorig jaar met een 7,5 werd beoordeelt scoren wij hier nu een 8,2! Wij zijn met name trots op dit resultaat omdat naar aanleiding van het klanttevredenheidsonderzoek in 2018 communicatie naar voren kwam als aandachtspunt.
Verder beveelt 80% van onze klanten ons aan bij een andere organisatie. Interessant hierbij is dat 24% van onze klanten ons ook daadwerkelijk heeft aanbevolen. De meerderheid geeft aan niet in de gelegenheid te zijn geweest om Ratho aan te bevelen.
De beoordeling voor onze dienstverlening is dit jaar helaas gedaald. Waar in 2018 1% van de respondenten vond dat de dienstverlening minder goed was ten opzichte van een jaar daarvoor, is dit in 2019 3,4%. Werk aan de winkel dus! Oorzaak hiervoor kan zijn dat er dit jaar twee antwoordopties zijn toegevoegd aan de vraag, ten opzichte van vorig jaar. Daarentegen vindt 84% van de respondenten dat Ratho voldoet aan de verwachtingen en zelfs 94,4% dat Ratho hun organisatie verder vooruit helpt!
Het afgelopen half jaar heeft de helpdesk enkele veranderingen gekend, er zijn nieuwe mensen gestart of doorgegroeid en een enkeling heeft een andere uitdaging gevonden. In dit onderzoek zien we terug dat onze opdrachtgevers deze verandering hebben gemerkt. In opmerkingen komt voornamelijk terug dat:
Wij begrijpen dat dit een belangrijk punt is waar onze organisatie hard aan moeten werken om zo veel mogelijk kennis te delen onder de helpdeskmedewerkers en om voor u ook andere manieren te zoeken om uw probleem of storing met ons te delen. U kunt op onze helpdeskpagina al een start zien van de verschillende communicatielijnen die wij inzetten om onze help- en Servicedesk te kunnen bereiken.
Helaas blijft uit het klanttevredenheidsonderzoek dat 70% van de respondenten niet bekend is met onze klantendag, de Ratho Experience Day, 8 november op de High Tech Campus Eindhoven! Hier willen wij natuurlijk graag verandering in brengen, want we informeren u tijdens deze middag over Microsoft's Teams, Dynamics, PowerBI en nog veel meer. Lees hier meer over de RED en schrijf u alvast in om op de hoogte te blijven!
Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek zijn er enkele actiepunten geformuleerd waar wij ons op gaan focussen:
U maakte na het invullen van ons klanttevredenheidsonderzoek kan op een Bol.com bon t.w.v. €25,-. De prijswinnaars zijn inmiddels gekozen en zij ontvangen hiervan persoonlijk bericht.
Dit nieuwsbericht bevat alleen het onderzoek in hoofdlijnen. Heeft u nog vragen ten aanzien van het onderzoek, neem dan contact op met w.kuipers@ratho.nl of bel 040 2370 426.
Helpdesk