Uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek 2019

Home >  Nieuws >  Uitkomsten KTO 2019

Wij willen graag iedereen bedanken die dit jaar de tijd en moeite heeft genomen om ons klanttevredenheidsonderzoek in te vullen!

In het totaal hebben 178 van onze opdrachtgevers hun mening gegeven over onze organisatie; dat is een record aantal! We hebben van de uitkomsten een samenvatting en een lijst met actiepunten gemaakt die wij graag delen.

 

Samenvatting van de belangrijkste uitkomsten

 

Algemene zaken

Ratho in zijn algemeenheid heeft dit jaar wederom een mooie 8 gescoord! De respondenten hebben aangegeven dat zij tevreden zijn met de verschillende teams binnen onze organisatie, zoals het helpdesk team, project team en sales team. Gemiddeld worden zij met een 8,3 beoordeelt. Naast onze teams zien wij een sterke verbetering van hoe men onze communicatie ervaart. Waar dit vorig jaar met een 7,5 werd beoordeelt scoren wij hier nu een 8,2! Wij zijn met name trots op dit resultaat omdat na aanleiding van het klanttevredenheidsonderzoek in 2018 communicatie naar voren kwam als aandachtspunt. 

Verder beveelt 80% van onze klanten ons aan bij een andere organisatie. Interessant hierbij is dat 24% van onze klanten ons ook daadwerkelijk heeft aanbevolen. De meerderheid geeft aan niet in de gelegenheid te zijn geweest om Ratho aan te bevelen. 

 

Dienstverlening

De beoordeling voor onze dienstverlening is dit jaar helaas gedaald. Waar in 2018 1% van de respondenten vond dat de dienstverlening minder goed was ten opzichte van een jaar daarvoor, is dit in 2019 3,4%. Werk aan de winkel dus! Oorzaak hiervoor kan zijn dat er dit jaar twee antwoordopties zijn toegevoegd aan de vraag, ten opzichte van vorig jaar. Daarentegen vindt 84% van de respondenten dat Ratho voldoet aan de verwachtingen en zelfs 94,4% dat Ratho hun organisatie verder vooruit helpt!

 

Helpdesk

Het afgelopen half jaar heeft de helpdesk enkele veranderingen gekend, er zijn nieuwe mensen gestart of doorgegroeid en een enkeling heeft een andere uitdaging gevonden. In dit onderzoek zien we terug dat onze opdrachtgevers deze verandering hebben gemerkt. In opmerkingen komt voornamelijk terug dat:

  • het langer duurt voordat problemen opgelost zijn;
  • u zelf meer tijd kwijt bent aan het probleem;
  • dat u ervaart dat er verschil van kennis is tussen de medewerkers van de helpdesk.

Wij begrijpen dat dit een belangrijk punt is waar onze organisatie hard aan moeten werken om zo veel mogelijk kennis te delen onder de helpdeskmedewerkers en om voor u ook andere manieren te zoeken om uw probleem of storing met ons te delen. U kunt op onze helpdeskpagina al een start zien van de verschillende communicatielijnen die wij inzetten om onze help- en Servicedesk te kunnen bereiken.

 

Ratho Experience Day

Helaas blijft uit het klanttevredenheidsonderzoek dat 70% van de respondenten niet bekend is met onze klantendag, de Ratho Experience Day, 8 november op de High Tech Campus Eindhoven! Hier willen wij natuurlijk graag verandering in brengen, want we informeren u tijdens deze middag over Microsoft's Teams, Dynamics, PowerBI en nog veel meer. Lees hier meer over de RED en schrijf u alvast in om op de hoogte te blijven!

 

Actiepunten

Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek zijn er enkele actiepunten geformuleerd waar wij ons op gaan focussen:

  • Zoals gezegd gaan wij het mogelijk maken om op verschillende manieren in contact te komen met onze helpdesk via de helpdeskpagina, dit blijven we de komende tijd verder ontwikkelen; 
  • Wij willen u verder vooruit helpen door het beschikbaar te stellen van een FAQ (Frequently Asked Questions), waar mogelijk aangevuld met instructiefilmpjes, op deze webpagina. Hierdoor kunt u zelf eenvoudig oplossingen vinden voor kleine problemen waarvoor u nu gedwongen bent om de helpdesk te bellen. 
  • Tevens willen wij het helpdeskportaal gebruiksvriendelijker maken, waardoor u snel en eenvoudig zelf een ticket in kunt voeren. 
  • Wij zijn op dit moment bezig om de processen binnen de helpdesk te evalueren en aan te passen waar nodig, waardoor zij u sneller kunnen helpen.
  • Wij gaan ons pro-actiever opstellen om u zo veel mogelijk te kunnen ontzorgen. 
  • Wij zetten onze website en nieuwsbrieven actiever in om u beter te informeren over de ontwikkelingen in de IT en evenementen die wij organiseren, zoals de RED. Alles staat hierbij in het teken om u en uw organisatie verder vooruit te helpen.

 

Prijswinnaars Bol.com bon

U maakte na het invullen van ons klanttevredenheidsonderzoek kan op een Bol.com bon t.w.v. €25,-. De prijswinnaars zijn inmiddels gekozen en zij ontvangen hiervan persoonlijk bericht. 

 

Vragen?

Dit nieuwsbericht bevat alleen het onderzoek in hoofdlijnen. Heeft u nog vragen ten aanzien van het onderzoek, neem dan contact op met w.kuipers@ratho.nl of bel 040 2370 426.

Linkedin Twitter Facebook youtube