Uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek 2020

Home >  Nieuws >  Uitkomsten KTO 2020

In de maand maart van 2020 is voor de vijfde keer het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek verstuurd naar de klanten van Ratho. In totaal hebben wij dit jaar 214 ingevulde enquêtes ontvangen! Graag bedanken wij iedereen die dit jaar de tijd en moeite heeft genomen om ons te voorzien van feedback!

We delen graag de uitkomsten van het onderzoek.

 

Uitkomsten

Over het algemeen zijn de waarderingen, naast lichte stijgingen en dalingen, stabiel gebleven ten opzichte van het vorige klanttevredenheidsonderzoek in 2019. Onze afdelingen projecten, sales en helpdesk worden goed beoordeeld met gemiddeld een 8,2. Onze organisatie wordt in zijn geheel beoordeeld met een 8, een cijfer waar wij erg tevreden mee zijn!

 

Kwaliteit van de dienstverlening
  • Van de opdrachtgevers die al langer dan een jaar met ons werken geeft 24,17% aan dat de dienstverlening is verbeterd ten opzichte van een jaar geleden!
  • Daarbij geeft 72,5% aan dat de kwaliteit van de dienstverlening gelijk is gebleven
  • 3,3% merkt een daling in de kwaliteit.

Grafiek-dienstverlening

Een resultaat waar uit blijkt dat we op de goede weg zitten en deze lijn zeker aan moeten houden. 

Onze opdrachtgevers beschrijven Ratho als: behulpzaam, meedenkend, deskundig, snelle hulp en klantvriendelijk.
Met name zijn wij trots op de beoordeling 'deskundig', we hebben het afgelopen jaar er hard aan gewerkt om de kennis op de helpdesk te vergroten nadat dit in het KTO van 2019 werd benoemd als verbeterpunt. 

 

Helpdesk
  • Van onze opdrachtgevers is 79% tevreden met de reactiesnelheid op tickets.
  • 4,21% geeft aan dat de reactiesnelheid beter zou kunnen.
  • Bij de vraag wat ze graag verbeterd/veranderd zouden willen zien bij onze helpdesk geven de respondenten aan dat ze graag een snellere terugkoppeling willen op tickets (68%) en een verbeterde kennis binnen de helpdesk (31%).

Tabel-Helpdesk

Alhoewel de kennis is verbeterd ten opzichte van vorig jaar, geven respondenten aan dat zij niet altijd direct geholpen kunnen worden door onze helpdesk. Dit kan komen doordat het probleem zich voordoet in het terrein van het project team. Om deze situaties te voorkomen zal regelmatig een lid van ons projectteam het helpdeskteam aanvullen waardoor zij deze tickets direct op kunnen pakken. 

Communicatie

In het onderzoek is naar voren gekomen dat veel van u geïnteresseerd zijn in onze workshops en trainingen. Daarbij is naar voren gekomen dat zij graag een meer proactieve houding van ons zien in het aanbieden van deze trainingen en het delen van onze kennis door middel van artikelen en whitepapers. Uiteraard organiseren wij aan het einde van het jaar onze Ratho Experience Day (RED). 

 

Actiepunten

Gebaseerd op de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek hebben wij verschillende actiepunten opgesteld, welke wij de komende tijd gaan uitvoeren.

  • Wij willen u verder vooruit helpen door het beschikbaar te stellen van een FAQ (Frequently Asked Questions), waar mogelijk aangevuld met instructiefilmpjes, op deze webpagina. Hierdoor kunt u zelf eenvoudig oplossingen vinden voor kleine problemen waarvoor u nu gedwongen bent om de helpdesk te bellen.
  • Wij gaan onze trainingen en workshops proactiever aanbieden, momenteel zijn wij bezig met het vernieuwen van de trainingspagina op deze site. 
  • Wij gaan meer content ontwikkelen met tips en tricks welke u direct in de u eigen organisatie kunt toepassen, bijvoorbeeld rondom cyber security. 
  • Wij gaan onze website en nieuwsbrieven actiever in zetten om op deze manier onze iedereen te informeren rondom ontwikkelingen in de IT en om onze tips en tricks te delen. Mis niks en schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

 

Prijswinnaars Bol.com

Iedereen die deel heeft genomen aan het klanttevredenheidsonderzoek maakte na afloop kans op een Bol.com bon t.w.v. €25,-. De prijswinnaars zijn inmiddels gekozen en zij ontvangen hiervan persoonlijk bericht!

 

Vragen?

Dit nieuwsbericht bevat alleen het onderzoek in hoofdlijnen. Heeft u nog vragen ten aanzien van het onderzoek, neem dan contact op met w.kuipers@ratho.nl of bel 040 2370 426

Helpdesk