Uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek 2021

Home >  Nieuws >  Uitkomsten KTO 2021

Wij willen graag iedereen bedanken die dit jaar de tijd en moeite heeft genomen om ons klanttevredenheidsonderzoek in te vullen! In het totaal hebben 240 van onze opdrachtgevers hun mening gegeven over onze organisatie. We hebben van de uitkomsten een samenvatting en een lijst met actiepunten gemaakt die wij graag met je delen.

 

Helpdesk

Onze helpdesk (Robbie, Rick, Rolf) geven jullie een 8. Het afgelopen jaar heeft onze help- en servicedesk enkele veranderingen gekend. Er zijn nieuwe mensen gestart, ze zijn doorgegroeid of hebben elders een andere uitdaging gevonden. In dit onderzoek zien we terug dat onze opdrachtgevers deze verandering hebben gemerkt. In opmerkingen komt voornamelijk terug dat:

  • de doorlooptijd van tickets langer is geworden;
  • het je meer moeite kost om een probleem opgelost te krijgen;
  • dat je ervaart dat er verschil van kennis is tussen de medewerkers van de helpdesk.

Wij begrijpen dat dit een belangrijk punt is en blijft waar onze organisatie hard aan moeten werken om zo veel mogelijk kennis te delen onder de helpdeskmedewerkers. Je kunt op onze helpdeskpagina de verschillende communicatielijnen vinden voor het bereiken van onze Help- en Servicedesk. Ondertussen blijven wij verbeteringen doorvoeren in onze eigen systemen, zodat je sneller geholpen wordt.

 

Project- en verkoopteam

Het projectteam (Joris, Berry, Ron, Paul, Marvin, Twan) krijgt van jullie een verdiende 8 en het verkoopteam (dat het afgelopen jaar is gevormd door Tjeerd, Cas, Marten en Wendy) krijgt een 7,8.

 

Ratho Experience Day en ons 15 jarig bestaan!

Helaas blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat nog steeds een groot deel van de respondenten niet bekend is met onze klantendag, de Ratho Experience Day (RED). Dit jaar vindt het evenement plaats op vrijdagmiddag 5 november op de High Tech Campus Eindhoven met als thema: informatiebeveiliging. En... we vieren dan ons 15 jarig jubileum! Zet de datum alvast in je agenda en schrijf je alvast in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen, want momenteel zijn we al druk bezig met de voorbereiding. Het thema is informatiebeveiliging.

 

Algemene zaken

  • Ratho heeft algemeen dit jaar een 7,8 gescoord.
  • Soms is het niet duidelijk bij wie 'het ongenoegen' ligt. Is dat bij Ratho, de leverancier of in de keuze die in de eigen organisatie is gemaakt.
  • Over onze proactiviteit zijn jullie minder te spreken, hier hebben we nog wel wat werk te doen.
  • De Net Promotor Score (NPS) voor de aanbeveling van Ratho aan andere organisaties, collega's en bekenden is 12.
  • Soms weten jullie niet goed waar je in onze organisatie moet zijn met een vraag, hier gaan we mee aan de slag.
  • De persoonlijke aandacht die we voor jullie hebben wordt door jullie ook erg gewaardeerd.

 

Algemene zaken

  • Ratho heeft algemeen dit jaar een 7,8 gescoord.
  • Soms is het niet duidelijk bij wie 'het ongenoegen' ligt. Is dat bij Ratho, de leverancier of in de keuze die in de eigen organisatie is gemaakt.
  • Over onze proactiviteit zijn jullie minder te spreken, hier hebben we nog wel wat werk te doen.
  • De Net Promotor Score (NPS; wat is dat?) voor de aanbeveling van Ratho aan andere organisaties, collega's en bekenden is 12.
  • Soms weten jullie niet goed waar je in onze organisatie moet zijn met een vraag, hier gaan we mee aan de slag.
  • De persoonlijke aandacht die we voor jullie hebben wordt door jullie ook erg gewaardeerd.

 

Actiepunten

Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek zijn er enkele actiepunten geformuleerd waar wij ons op gaan focussen:

  • Inmiddels zijn er verschillende manieren in contact te komen met onze helpdesk via de helpdeskpagina, dit blijven we de komende tijd verder ontwikkelen;
  • Er zijn acties uitgezet om doorlooptijd van tickets te verkorten. Ook staat er een vacature open voor een extra helpdesk medewerker
  • Er wordt een vast (technisch- en commercieel) contactpersoon toegewezen zodat je beter weet bij wie je in de Ratho organisatie moet zijn; 
  • Wij gaan ons pro-actiever opstellen om jou zo veel mogelijk te kunnen ontzorgen. Bijvoorbeeld door een indicatie te geven als zaken langer duren dan verwacht;
  • Optimaliseren van geautomatiseerde communicatie stromen met betrekking tot het indienen van tickets;  
  • De verwachtingen over en weer willen we beter managen;
  • We willen meer zichtbaar maken wat we op de achtergrond voor werkzaamheden uitvoeren. Dit doen we o.a. onze monitoring en patch- en update werkzaamheden. 
  • Je kunt ons volgen via de sociale media kanalen die je vindt bovenaan onze website en je kunt je inschrijven voor onze nieuwsbrief.
  • Als er specifieke informatie is gericht op jouw organisatie benaderen wij jou via e-mail.
  • Na het afronden van projecten en na het sluiten van helpdesktickets wordt er doorlopend feedback gevraagd die wij continu evalueren.

    Alles staat hierbij in het teken om jou en jouw organisatie verder vooruit te helpen.

 

Prijswinnaars Bol.com bon

Na het invullen van de vragenlijst was er 3x kans op een Bol.com bon t.w.v. €25,-. De prijswinnaars zijn inmiddels gekozen en zij ontvangen hiervan persoonlijk bericht. 

 

Vragen? Wij zijn er voor je!

Dit bericht bevat alleen het onderzoek in hoofdlijnen. Heb je nog vragen over het onderzoek of heb je algemene feedback, neem dan contact op met onze kwaliteitsmedewerker en FG Thijs Marques via thijs@ratho.nl of bel 040 2370 426.

Helpdesk