Beveiligingsupdates: door ons of door uzelf?

Home >  Nieuws >  Worden uw beveiligingsupdates eigenlijk wel automatisch doorgevoerd?

Elke maand verwerken wij een flink aantal beveiligingsupdates updates voor onze opdrachtgevers. Onze collega Ron Vosters zorgt er voor dat dit automatisch gebeurt voor Totaal Beheer (TB) klanten. Onze opdrachtgevers die Ondersteunend Beheer (OB) afnemen moeten zelf zorgen voor het doorvoeren van deze updates. Neemt u Ondersteunend Beheer af, dan kunt u er uiteraard voor kiezen om over te stappen naar Totaal Beheer contract zodat geen omkijken meer heeft of uw (beveilings)updates allemaal up-to-date zijn. Wij leggen hierna de verschillen uit.

 

Wanneer kies ik voor Totaal Beheer?

 

Er zijn vele voordelen voor onze TB klanten. Als u volledig ontzorgt wilt worden op het gebied van beveilingsupdates kiest u vanzelfsprekend voor Totaal Beheer. Als er bijvoorbeeld een lek is, weten wij hier als eerste van en dichten wij dit zo snel mogelijk zonder dat u hier last van heeft of het überhaupt merkt. Wij voeren deze updates en werkzaamheden namelijk op de achtergrond voor u uit. Maandelijks is er een 'patch tuesday' waarbij bekend wordt welke updates er moeten worden doorgevoerd. Dit gebeurd veelal automatisch, maar wordt altijd ook nog handmatig door ons gecontroleerd en afgesteld waar nodig. De kritische updates worden sowieso automatisch goedgekeurd en ingedeeld op kritische, hoge, medium en lage levels. Ervaart u toch een storing dan valt dit vaak onder het maandelijkse bedrag dat u bij het TB contract betaald en worden er geen extra uren gerekend om uw omgeving te herstellen. Ook hoeft u nooit zelf met updates bezig te zijn, wij regelen dit allemaal voor u.

 

Wanneer kies ik voor Ondersteunend Beheer?

 

Als u maandelijks niet teveel wilt betalen en het idee heeft dat uw omgeving niet veel risico's loopt, kan het gunstig zijn om een OB contract af te sluiten. U moet dan wel zelf op de hoogte blijven van de kwetsbaarheden die er rondgaan en welke updates hier voor beschikbaar zijn en deze handmatig doorvoeren. Omdat wij een zorgplicht hebben sturen wij onze OB klanten wel altijd een e-mail als het gaat om een 'kritische of hoge' update. Maar wilt u hier wel mee bezig zijn? Voorkom dat u achter de feiten aan loopt en niet de voordelen gebruikt van actief beheer op updates en steeds reactief moet reageren, want in sommige gevallen bent u dan te laat. Stelt u zich voor dat er iets gebeurt omdat uw updates niet zijn doorgevoerd en daardoor uw hele omgeving plat ligt. Om dit dan daarna weer door ons te laten herstellen (disaster recovery) kost vaak veel geld aangezien wij dan 'uurtje-factuurtje' moeten rekenen en zo kan een OB contract alsnog een duur geintje worden. 

 

Meer informatie

Uiteraard denken wij met u mee en rekenen wij u voor welk soort contract er het beste bij uw organisatie past. Wilt u meer informatie over de beveiligingsupdates die wij automatisch uitvoeren voor onze Totaal Beheer klanten of wilt u overstappen van Ondersteunend Beheer naar Totaal Beheer? Neem dan contact op met interesse@ratho.nl of bel 040 2370 426.

Helpdesk