Onze aanpak

PRODUCTIVITEIT

 

Onze aanpak.

ZORGT ER VOOR DAT JOUW IT ALTIJD WERKT. 


Wij helpen organisaties met het kiezen van de juiste IT-diensten afgestemd op mensen, processen en technieken. Door vele jaren ervaring bieden wij altijd oplossingen aan die passen bij iedere wens, tijdspad of budget. We zorgen voor een planmatige aanpak bij het benaderen van IT-beheer vraagstukken, hiervoor hebben onze eigen methode ontwikkeld op basis van onze missie en visie; onze 'Ratho-methode'. Onze diensten zijn ingedeeld in de volgende thema's:

Productiviteit

Steeds meer medewerkers willen flexibel kunnen werken. Wij helpen jou dit waar te maken met slimme IT-oplossingen van Microsoft 365.
 
Bekijk Productiviteit

Continuïteit

De kritische bedrijfsprocessen in jouw organisatie zijn steeds afhankelijker van je ICT-omgeving. Wij zorgen dat jouw IT continu beschikbaar is.
 
Bekijk Continuïteit

Veiligheid

Jouw ICT omgeving is meestal kwetsbaar voor aanvallen van cybercriminelen. Wij beschermen jouw ICT-omgeving optimaal om dit te voorkomen. 
 
Bekijk Veiligheid

Optimalisatie

Wil je innovatieve IT inzetten of jouw ICT omgeving (gedeeltelijk) vernieuwen? Wij geven geen commercieel handig advies, maar wat functioneel het beste is.
 
Bekijk Optimalisatie

Onze dienstverlening: PDCA

De Ratho Methode: in 4 stappen verder vooruit


We zorgen met PDCA (Plan-Do-Check-Act) voor een planmatige aanpak bij het benaderen van IT beheer vraagstukken, hiervoor hebben onze eigen methode ontwikkeld op basis van onze missie en visie; onze 'Ratho-methode'. Met deze stapsgewijze methode, bestaande uit vier stappen, komen wij tot een advies voor een optimale IT omgeving.
 
Door écht de verbinding met jullie aan te gaan, komen wij tot analyses en adviezen waarmee we de mensen binnen jullie organisatie, en daarmee vanzelfsprekend ook de organisatie zelf, verder vooruit helpen. 
Mens-Techniek-Proces
1 Inventariseren en analyseren

Inventariseren en analyseren

In kaart brengen van de actuele situatie en randvoorwaarden met een nulmeting.

2 adviseren en introduceren

Adviseren en introduceren

De analyse leidt tot een afgestemd advies over de meest (kosten)effectieve inrichting van jullie ICT.

3 Toepassen en beheren

Toepassen en beheren

Implementeren en onderhouden van de gekozen slimme IT-oplossingen.

4 Evalueren en optimaliseren

Evalueren en optimaliseren

Evaluatie van het project en overdracht naar de helpdesk op basis van de SLA.

Integrale, resultaatgerichte en bewezen aanpak

Dankzij onze methode vinden wij betere aansluiting bij jullie belevingswereld. Niet alleen zorgt dit voor duidelijkere communicatie, maar het maakt het ook makkelijker voor ons om op zoek te gaan naar de vraag achter de vraag. Op deze manier waarborgen we een integrale, resultaatgerichte en bewezen aanpak. Zo zorgen wij voor een effectieve inzet van ICT. 
 
Vind jij jouw huidige aanbieder proactiever mag zijn of dat de IT-systemen wel een upgrade kunnen gebruiken? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan.
Ja ik wil graag vrijblijvend advies

ICT-dienstverlening afgestemd op jouw behoeften

Kies uit onze verschillende niveaus van dienstverlening

Al vanaf € 5,- per maand voorzien wij jou van slimme IT-oplossingen.

Brons

  • Aanvulling op interne IT
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Brons

Zilver

  • Vanaf 5 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT-scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Zilver

Goud

  • Vanaf 10 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Security Quick scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Goud

Platinum

  • Vanaf 15 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Cyber security scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Platinum

Brons

Bedoeld voor de ondersteuning van interne IT, dan wel organisaties met weinig IT-behoefte, waarbij wij als achtervang dienen.

  • Naast een vast laag bedrag per gebruiker, ondersteuning op basis van nacalculatie.
  • Ondersteuning conform SLA met gegarandeerde response- en oplostijden
  • IT-omgeving wordt opgenomen in onze beheer omgeving (monitoring, remote support, technische documentatie, wachtwoord beheer en asset beheer)
  • Optioneel is het daarnaast mogelijk om additionele diensten en softwarelicenties af te nemen.
Brons

Zilver

Bedoeld voor organisaties die primair in de online omgeving van Microsoft 365 werken en stabiliteit voorop stellen - er voor zorgen dat het blijft werken, niet teveel mutaties en uitgaan van een stabiele omgeving. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals opgenomen in de 'Brons' SLA, plus:

  • Eerste- en tweede lijns gebruikersondersteuning voor Windows 10, MS Office en de meeste gangbare applicaties zoals Acrobat Reader, Google Chrome tegen een laag bedrag per gebruiker.
  • Het doorvoeren van beveiligingsupdates voor de ondersteunde besturingssystemen en softwarepakketten is inbegrepen. 
  • Dagelijkse back-up van e-mail en bestanden opgeslagen binnen het Microsoft 365-platform is inbegrepen, evenals een  antivirus pakket voor Windows 10. 
  • Ondersteuning voor de overige softwarepakketten, randapparatuur en netwerkapparatuur is op basis van nacalculatie. 
Zilver

Goud

Bedoeld voor organisaties met de focus op een goede en solide IT-omgeving die daarnaast de productiviteit van de medewerkers willen optimaliseren. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals opgenomen in de SLA 'Zilver', plus:

  • We maken dagelijkse een back-up van alle Microsoft Teams-inhoud. Het antiviruspakket wordt opgewaardeerd naar de next-gen oplossing van Sentinel One die ook onbekende virussen gedetecteerd.
  • Remote support voor Windows, MacOS, iOS, iPadOS en Android Enterprise is inbegrepen in combinatie met Microsoft Intune, Autopilot en Microsoft Mobile Device Management.
  • Standaard operationeel beheer ten aanzien van wifiswitching en firewalling is op basis van best-effort inbegrepen.
  • De vaste technische contactpersoon voert elke drie maanden onderhoud op locatie uit. Ook levert Ratho een SLA- rapportage op. Elk halfjaar wordt samen met de ICT-adviseur bekeken op welke wijze de IT-omgeving geoptimaliseerd kan worden. Jaarlijks voert Ratho een Cyber Security scan uit op basis van de ISO 27001 normering.
Goud

Platinum

Bedoeld voor organisaties die als onderdeel van hun eigen dienstverlening persoonlijke, financiële of anderzijds gevoelige informatie verwerken en hierdoor ook eisen ten aanzien van het informatiebeveiligings- en risicobeleid vanuit hun opdrachtgevers of de wetgever krijgen opgelegd. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals opgenomen in de SLA 'Goud', plus:

  • De gegarandeerde oplostijd met betrekking tot kritische storingen (prio1) wordt verlaagd van 8 naar 4 werkuren. Daarnaast is er een 24x7 storingsdienst beschikbaar voor prio1 storingen.
  • Additionele beveiligingsoplossingen zijn standaard onderdeel van de dienstverlening. Denk hierbij o.a. aan een persoonlijke wachtwoordmanager, geautomatiseerde scans op kwetsbaarheden binnen het kantoornetwerk, een universele printoplossing voor beveiligd printen, een Outlook plug-in om phishing mails te detecteren, online security- awareness-trainingen en meer.
  • De vaste technische contactpersoon voert maandelijks onderhoud op locatie uit. Ook levert Ratho elke drie maanden een SLA- en security audit-rapportageop. Eens per kwartaal wordt samen met de ICT-adviseur bekeken op welke wijze de IT-omgeving geoptimaliseerd kan worden.  Naast de Cyber security scan voert Ratho jaarlijks een beleidsscan uit ten aanzien van de AVG en het IT-beleid.
Platinum

Educatie

Speciaal voor onderwijsinstellingen bieden we de volgende diensten:

RathoPortaal Online en Microsoft 365

  • RathoPortaal en RathoManager Online
  • Koppeling met Microsoft 365 en Azure AD
  • Koppeling Basispoort en Kennisnet Federatie
  • Ondersteuning bij het gebruik van Microsoft 365, MS Teams en SharePoint 

Ratho Infrabeheer

  • Firewallbeheer
  • Wifi-beheer, exclusief mogelijke beheer-licenties
  • Beheer LAN/switches
  • Printerbeheer (SPOC)
  • Support op locatie wanneer nodig

Ratho Devicebeheer, exclusief licenties

  • Microsoft Intune
  • Jamf Education
  • Google for Education
EDU medaille-1

Opdrachtgevers

Deze opdrachtgevers gingen jou voor

Icon-Ratho open-double-quote-sans-left
Icon-Ratho open-double-quote-sans-left

Nieuws en blogs

Blijf op de hoogte en lees hier interessante updates!

 

‘We willen alle ingangen in het netwerk blootleggen’

Een interview met Mathijs Verschuuren (WhiteHats) en Joris van der Sligte (Ratho): Cybercriminelen hebben maar één zwakke plek in de beveiliging nodig om in te breken. Een cybersecurityscan kan die mogelijke ingang aan het licht brengen, nog voordat...

Lees verder

Even voorstellen: onze nieuwe collega's Cindy en Yori

Cindy en Yori zijn op 1 mei bij ons begonnen. Cindy komt als Officemanager ons team versterken en Yori sluit zich aan bij het development team om de Ratho Manager en het Ratho Portaal weer verder door te ontwikkelen. Ze stellen zich graag aan je...

Lees verder

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze inzichten en ontvang onze laatste artikelen.

img-mails

We zijn er...

VOOR EEN SECOND OPINION.

Twijfel je over de kennis of kunde van je huidige IT partij? Vraag een gratis second opinion aan.