VoIP-telefonie

De voordelen van VoIP 

Bellen via het internet: cloud telefonie

VoIP-telefonie heeft bijna alleen maar voordelen: je belt via het internet, de gesprekskwaliteit is beter en je betaalt een lager vast maandbedrag. Je rekent af per gebruiker per maand en hebt hiermee alle functies tot je beschikking. We gebruiken DECT-telefoons voor de vaste toestellen maar koppelen ook met mobiele telefoons en je kunt bellen via Microsoft Teams. Overstappen naar VoIP is daarom een logische keuze. 

Een stabiele internetverbinding is wel een must. Gelukkig regelen wij dat ook van A tot Z voor jou! Heb je minder budget? Kies dan voor onze Waas (Wifi-as-a-Service) oplossing.

Icon-Ratho open-double-quote-sans-left

De 10 mogelijkheden van bellen via VoIP
Optimale bereikbaarheid via DECT- en mobiele telefoons en via Microsoft Teams

Een goed ingericht VoIP-systeem in de cloud zorgt ervoor dat je optimaal kunt communiceren. Met VoIP via de Cloud ben je optimaal bereikbaar voor klanten en prospects, ongeacht waar jouw medewerkers zich bevinden. Het VoIP-systeem biedt maximale flexibiliteit. Met diverse functies die aansluiten op puur VoIP-bellen, stippel je een compleet bel-plan uit voor inkomende en uitgaande gesprekken binnen jouw bedrijf. Zo mis je nooit een gesprek of een potentiële order. De mogelijkheden in het kort:

1. Bellers in de wacht zetten
2. Verkort kiezen (voor onderling bellen)
3. Een ander toestel in de groep op afstand opnemen 
4. Binnenkomende gesprekken doorverbinden
5. Bellen via Microsoft Teams

6. Meerdere gesprekken tegelijk aannemen
7. Voicemail als e-mail ontvangen 
8.
Bellen en gebeld worden
9. Kiezen hoelang en waar een toestel over gaat
10. Doorschakelen

Hoe kan ik VoIP bellen?


Voor VoIP-bellen zijn een aantal dingen nodig:

  • Een (snelle en stabiele) internetverbinding (4G en 5G)
  • VoIP-toestel (IP-toestel)
  • Een VoIP-abonnement
  • Telefoonnummer (je kunt ook een nummer bij ons aanvragen)

Vraag meer informatie of een vrijblijvende demonstratie aan.

Vraag een demo aan

 

 

Nog meer voordelen van VoIP-telefonie

  • Verbeterde functionaliteit en gesprekskwaliteit.
    VoIP-bellen gaat gepaard met uitgebreide functies. Denk aan keuzemenu’s, tijdschema’s, dynamische doorschakeling, wachtrijen, openingstijden en voicemail.
  • Onbegrensde capaciteit.
    Met VoIP-bellen is er nooit een lijn bezet. Er kunnen net zoveel gelijktijdige gesprekken gevoerd worden als dat er toestellen zijn.
  • Verregaande flexibiliteit.
    Toestellen inrichten en aanpassen kan met VoIP op ieder moment. Hierdoor kan VoIP meebewegen met de organisatie.
  • Overal bereikbaar
    Met een werkende internetverbinding kan VoIP bellen overal; op kantoor, thuis en onderweg.
  • Kostenverlaging.
    In vrijwel alle gevallen is VoIP-bellen goedkoper dan digitaal of analoog bellen. Bellen via het internet is goedkoper en tevens zijn er geen uitgaven meer verbonden aan aanschaf, onderhoud en beheer van een fysieke telefooncentrale.
  • Bereikbaar op verschillende devices
    Met VoIP-bellen worden zowel (mobiele) telefoon als computer en tablet een volwaardig onderdeel van de telefooncentrale. Ook andere communicatiemiddelen zijn toe te voegen zoals e-mail, fax en videobellen.
  • Bellen van en naar een vast nummer.
    Dankzij de integratie van Vast naar Mobiel, kunnen inkomende gesprekken naar zowel een vaste als mobiele toestellen worden gerotueer

 

FAQ VoIP

Welke vragen kunnen wij voor jou beantwoorden?

Blijft mijn organisatie bereikbaar tijdens de overstap van ISDN naar VoIP?

Tijdens de overstap naar VoIP-bellen blijft de hele organisatie gewoon bereikbaar. Medewerkers en klanten merken hier helemaal niets van.

De traditionele telefonietechniek ISDN wordt door KPN uitgefaseerd. Daarom is VoIP-bellen beslist de beste vervanger. VoIP-bellen biedt meer flexibiliteit en efficiëntie, een betere bereikbaarheid en integratiemogelijkheden en meer functionaliteit dan ISDN. Daarnaast bespaar je flink op de belkosten.

Kan ik mijn huidige telefoonnummers blijven gebruiken?

VoIP-bellen gaat via de bestaande internetlijn van jouw organisatie. Als gecertificeerde VoIP-partner zorgen wij er voor dat je de huidige telefoonnummers behoudt.  

 Wij leveren én installeren één van de meest betrouwbare netwerken voor VoIP-bellen. Dit maakt overstappen nog eenvoudiger.

Wat heb ik nodig voor VoIP bellen?

Voor VoIP-bellen zijn een aantal dingen nodig:

  • Een (snelle en stabiele) internetverbinding
  • VoIP-toestel (IP-toestel)
  • Een VoIP-abonnement
  • Telefoonnummer (u kunt ook een nummer bij gnTel aanvragen)
Heeft VoIP-bellen ook nadelen?

Er kleven ook enkele nadelen aan VoIP-bellen. Zo is dit niet mogelijk zonder internetverbinding. Bij grote drukte op het netwerk worden de prestaties minder, maar de nu alledaagse 4G- en 5G netwerken bieden hierin een uitkomst. Daarnaast zijn er voor VoIP-bellen speciale toestellen nodig. Er kan ook gebruik worden gemaakt van een zogenoemde VoIP-converter. Toch zijn de voordelen van VoIP-bellen veel groter dan de nadelen.

Aan welke eisen moeten VoIP-toestellen voldoen?

Voor VoIP-bellen is een internet telefoon nodig die over poort 5060 communiceert. Ook moet het toestel gecertificeerd zijn voor het platform waarmee je belt.

Connectiviteit

Hoe ben jij verbonden met het internet?

Kies je internet via de kabel, glasvezel of ga je toch voor een ADSL-lijn? En als die keuze gemaakt is, bij welke provider neem je dit dan af? Samen met jou kijken wij welk type verbinding het meest geschikt is, waarbij we rekening houden met jouw wensen, eisen en budget.

Wij leveren de verbinding helemaal kant-en-klaar op, inclusief de aanvraag, aansluiting en configuratie.
Wij zijn gecertificeerd Ziggo Zakelijk partner en een volwaardige wifi consultancy partij én dedicated partner van Extreme Networks (voorheen Aerohive). 

ziggo geregistreerd
extreme networks

Welke IT-uitdaging heb jij?

Veel organisaties gingen jou al voor en zijn zeer tevreden. Spreken de bovenstaande zaken jou aan en wil je een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact met ons op!