Over ons

Wij zijn Ratho

Uitgesproken en realistisch

Toen we in 2005 begonnen, waren we met z’n tweeën. Echte IT-ers in hart en nieren. Jonge honden en een beetje eigenzinnig. We ontdekten dat opdrachtgevers het waarderen als je uitgesproken en realistisch bent. Het was geen trucje of een bedachte salespitch, het was gewoon wie we waren. En het is nog altijd wie we zijn.
Want 15 jaar later is dat onze cultuur.

Ons verhaal


We zijn 'vakidioten' die zich oprecht verbonden voelen met onze opdrachtgevers en met elkaar. Altijd gedreven om het juiste advies te geven. Niet wat commercieel handig is, maar functioneel het beste. Inmiddels zijn we met 25 IT-professionals en vooral een heleboel mooie opdrachtgevers in middelgrote organisaties en in het onderwijs. Die we helpen om veilig te werken en te leren. We hebben sinds 2005 een berg aan kennis en ervaring opgebouwd waardoor we continuïteit kunnen garanderen en een unieke formule hanteren. Het zeer lage verloop onder medewerkers én opdrachtgevers sterkt ons daarin.

Wij zijn er!

VOOR JOUW SUCCES

Werk en onderwijs moeten altijd doorgaan. Die zekerheid maakt werken prettiger en productiever. Om dat te behouden blijven we alert en behulpzaam. De wereld draait snel en IT ontwikkelt zich in een razend tempo. Dat betekent meer mogelijkheden én noodzakelijkheden om systemen en werkprocessen te optimaliseren. 

Samen met jou in een gelijkwaardige en prettige samenwerking, waarbij we elkaar zeggen waar het op staat en samen vieren als het kan. Je mag én kan gewoon altijd op ons rekenen. We komen gevraagd en ongevraagd. We adviseren als het moet en als het niet moet. Want zo komen we samen vooruit.

Laten we kennismaken!

4xpictos_Wit

Onze aanpak

Wij helpen organisaties met het kiezen van de juiste IT-diensten afgestemd op mensen, processen en technieken.

Door onze jarenlange ervaring bieden wij jou altijd de juiste oplossing.

Mens-Techniek-Proces

Onze dienstverlening: PDCA

De Ratho Methode: in 4 stappen verder vooruit


We zorgen met PDCA (Plan-Do-Check-Act) voor een planmatige aanpak bij het benaderen van IT beheer vraagstukken, hiervoor hebben onze eigen methode ontwikkeld op basis van onze missie en visie; onze 'Ratho-methode'. Met deze methode, gecombineerd met onze thema's en uitgevoerd in vier stappen, komen wij tot een advies over een optimale IT omgeving gebaseerd op onze Ratho-methode.
 
Door écht de verbinding met jullie aan te gaan, komen wij tot analyses en adviezen waarmee we de mensen binnen jullie organisatie, en daarmee vanzelfsprekend ook de organisatie zelf, verder vooruit helpen.
 

Integrale, resultaatgerichte en bewezen aanpak

Door het toepassen van onze methode vinden wij betere aansluiting bij de belevingswereld van jullie als opdrachtgever. Niet alleen zorgt dit voor duidelijkere communicatie, maar het maakt het ook makkelijker voor ons om op zoek te gaan naar de vraag achter de vraag. We garanderen hiermee een integrale, resultaatgerichte en bewezen aanpak. Zo zorgen wij voor een effectieve inzet van ICT. 
 
Vind jij jouw huidige aanbieder pro actiever mag zijn of dat de IT-systemen wel een upgrade kunnen gebruiken? Zet onze Ratho methode dan in voor een second opinion!
1 Inventariseren en analyseren
Button_Stap1_wit

Inventariseren en analyseren

In kaart brengen van de actuele situatie en randvoorwaarden met een nulmeting.

2 adviseren en introduceren
Button_Stap2_wit

Adviseren en introduceren

De analyse leidt tot een afgestemd advies over de meest (kosten)effectieve inrichting van jullie ICT.

3 Toepassen en beheren
Button_Stap3_wit

Toepassen en beheren

Daadwerkelijk implementeren van de gekozen slimme IT-oplossingen.

4 Evalueren en optimaliseren
Button_Stap4_wit

Evalueren en optimaliseren

Evaluatie van het project en overdracht naar de helpdesk op basis van de SLA.

ICT-dienstverlening afgestemd op jouw behoeften

Kies uit onze verschillende niveaus van dienstverlening

Al vanaf € 5,- per maand voorzien wij jou van slimme IT-oplossingen.

Brons

  • Vanaf 1 gebruiker
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Brons

Zilver

  • 1-50 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT-scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Zilver

Goud

  • 50-150 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT-scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Goud

Platinum

  • 150-500 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT-scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Platinum

Brons

Bedoelt voor ondersteuning van Interne IT, dan wel organisatie met weinig IT behoefte, waarbij wij als achtervang dienen.

  • Naast een vast laag bedrag per gebruiker, ondersteuning op basis van nacalculatie.
  • Ondersteuning conform SLA met gegarandeerde response- en oplostijden
  • IT omgeving wordt opgenomen in ons beheer omgeving (monitoring, remote support, technische documentatie, wachtwoord beheer en asset beheer)
  • Optioneel is het daarnaast mogelijk om additionele diensten en softwarelicenties af te nemen.
Brons

Zilver

Bedoeld voor organisaties met de focus, primair in de online omgeving van Microsoft 365 werken en de continuïteit voorop stellen - zorgen dat het blijft werken, niet teveel mutaties en uitgaan van een stabiele omgeving. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals in de 'Brons' SLA opgenomen, plus:

  • Het afkopen van 1e en 2e lijns gebruikersondersteuning tegen een laag bedrag per gebruiker met ondersteuning voor Windows 10, MS Office en de meeste gangbare applicaties zoals Acrobat Reader, Google Chrome, etc. 
  • Het doorvoeren van beveiligingsupdates voor de ondersteunde besturingssystemen en softwarepakketten is inbegrepen. 
  • Dagelijkse back-up van E-mail en bestanden opgeslagen binnen het Microsoft 365 platform is inbegrepen, evenals een  antivirus pakket voor Windows 10. 
  • Ondersteuning aan de overige softwarepakketten, randapparatuur en netwerkapparatuur is op basis van nacalculatie. 
Zilver

Goud

Bedoeld voor organisaties met de focus op een goede en solide IT omgeving, maar daarnaast ook de nadruk op het optimaliseren van de productiviteit van de medewerkers. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals in de 'Zilver' SLA opgenomen, plus:

  • De dagelijkse back-up wordt uitgebreid met alle onderdelen van Microsoft Teams en het antivirus pakket wordt opgewaardeerd naar de next-gen oplossing van Sentinel One waarmee ook onbekende virussen gedetecteerd worden.
  • Remote support Windows, MacOS, iOS, iPadOS en Android Enterprise is inbegrepen in combinatie met Microsoft Intune, Autopilot en Microsoft Mobile Device Management.
  • Standaard operationeel beheer ten aanzien van WiFiswitching en firewalling is op basis van best-effort inbegrepen.
  • Elke 3 maanden vindt er onderhoud op locatie plaats door de vaste technische contactpersoon, wordt er met dezelfde frequentie een SLA rapportage opgeleverd, wordt er halfjaarlijks samen met de ICT adviseur bekeken op welke wijze de IT omgeving geoptimaliseerd kan worden en wordt jaarlijkse een IT Security scan op basis van de ISO 27002 normering uitgevoerd.
Goud

Platinum

Bedoeld voor organisaties die als onderdeel van hun eigen dienstverlening persoonlijke, financiële of anderzijds gevoelige informatie verwerken en hierdoor ook eisen ten aanzien van het informatiebeveiligings- en risicobeleid vanuit hun opdrachtgevers of de wetgever krijgen opgelegd. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals in het 'Goud' SLA opgenomen, plus:

  • De gegarandeerde oplostijd met betrekking tot kritische storingen (p1) wordt verlaagd van 8 naar 4 werkuren en daarnaast is er een 24x7 storingsdienst beschikbaar voor p1 storingen. 
  • Additionele beveiligingsoplossingen zijn standaard onderdeel van de dienstverlening. Denk hierbij o.a. aan een persoonlijke wachtwoordmanager, geautomatiseerde scans op kwetsbaarheden binnen het kantoornetwerk, universele printoplossing met beveiligd print functionaliteit, een outlook plugin om phishing mail te detecteren en online security awareness trainingen  en meer. 
  • Maandelijks wordt er onderhoud op locatie uitgevoerd door de vaste technische contactpersoon, wordt er 3-maandelijks een SLA en Security Audit rapportage opgeleverd, wordt eens per kwartaal samen met de ICT adviseur bekeken op welke wijze de IT omgeving geoptimaliseerd kan worden en vindt er  naast de IT Security scan ook een jaarlijkse beleidsscan plaats ten aanzien van AVG en het IT beleid.
Platinum

Educatie

De volgende diensten vind je in ons Educatie concept:

RathoPortaal Online en Microsoft 365

  • RathoPortaal en RathoManager Online
  • Koppeling met Microsoft 365 en Azure AD
  • Koppeling Basispoort en Kennisnet Federatie
  • Ondersteuning bij gebruik van Microsoft 365, MS Teams en SharePoint 

Ratho Infrabeheer

  • Firewall Beheer
  • Wifi beheer, exclusief mogelijke beheer licenties
  • LAN/Switches beheer
  • Printer Beheer (SPOC)
  • Support op locatie wanneer nodig

Ratho Devicebeheer, exclusief licenties

  • Microsoft Intune
  • Jamf Education
  • Google for Education
EDU medaille-1

Ons team

Maak kennis met onze medewerkers

Dit is het team dat de Ratho Methode uitvoert en dagelijks zorg draagt voor jouw IT-omgeving. We voelen ons oprecht verbonden met onze opdrachtgevers en met elkaar. Wij zijn gedreven om het juiste advies te geven. Niet wat commercieel handig is, maar functioneel het beste. 

Thomas Schepers

Thomas Schepers

Directeur en eigenaar

Marten Keur

Marten Keur

Operationeel directeur

Cas van der Steen

Cas van der Steen

Accountmanager

Tjeerd Ververgaart

Tjeerd Ververgaart

Commercieel medewerker

Wendy Kuipers

Wendy Kuipers

Marketing Communicatie

Aryon Hooijmaijers

Aryon Hooijmaijers

ICT adviseur & trainer

Thijs Marques

Thijs Marques

Kwaliteitsmedewerker

Robbie Liebregts

Robbie Liebregts

Coach - Servicedesk

Rick van Elderen

Rick van Elderen

Servicedesk medewerker

Rolf Janssen

Rolf Janssen

Servicedesk medewerker

Joris van der Sligte

Joris van der Sligte

Coach - Projectleider

Marvin Hagen

Marvin Hagen

Systeembeheerder

Paul Martens

Paul Martens

Systeembeheerder

Berry van Belkom

Berry van Belkom

Systeembeheerder

Ron Vosters

Ron Vosters

Systeembeheerder

Twan van den Dungen

Twan v.d. Dungen

Systeembeheerder

Remo de Jong

Remo de Jong

Coach - Development team

Laurens Adema

Laurens Adema

Software developer

Theo

Theo Kersten

Servicedesk medewerker

Rick

Rick Tullemans

Servicedesk medewerker

Harun

Harun Erener

Servicedesk (BBL)

Ralph van Polen

Ralph van Polen

Servicedesk 

Ingonito

Jouw naam hier?

Word onze nieuwe collega!

Blogs en nieuws

Blijf op de hoogte en lees hier interessante updates!

 

Hoe ik zelf gephisht werd en met deze tips erger voorkwam

Met de billen bloot… Vanuit Ratho zijn wij voortdurend bezig met het voorkomen van phishing; we zetten Multi Factor Authenticatie (MFA) in en zetten meerdere beveiligingsvinkjes in Microsoft 365 aan. Daarnaast volgen we trainingen en schrijf ik er,...

Lees meer

Met deze 5 tips kies je voor de juiste securitypartner

Talloze organisaties hebben hun security helaas niet toereikend ingericht. Dat is ook niet verwonderlijk. Het toepassen van securityoplossingen is namelijk erg complex geworden en levert de nodige hoofdbrekens op. Security is zeker voor mkb’ers...

Lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wekelijks posten wij nieuws en blogs die we bundelen in onze nieuwsbrief. Schrijf je in om deze te ontvangen.

img-mails

Verder vooruit
Sluit je aan bij organisaties die groeien met Ratho

 

Icon-Ratho open-double-quote-sans-left
Icon-Ratho open-double-quote-sans-left

Onze video

Bekijk in 2 minuten wat wij voor jou kunnen betekenen

Ratho-Animatie-Rebrand