Systeem- en netwerkbeheer


Proactief jouw omgeving monitoren op
correct functionerende hardware en back-ups

24/7 monitoring versus break-fix

Minimale downtime door proactieve benadering

Als wij jouw organisatie succesvoller willen maken, is het van belang dat wij je omgeving monitoren op correct functionerende hardware en back-ups. Want een proactieve benadering op IT onderhoud is natuurlijk key voor een succesvolle organisatie; een probleem is al opgelost voordat het kan zorgen voor bijvoorbeeld downtime. Je krijgt ook onmiddellijke ondersteuning (zoals afgesproken in de SLA) en krijgt geen grote verrassingsfacturen wat vaak wel zo is bij een break-fix service.

Wat is jouw investering?

Eenmalige en periodieke kosten

Er wordt een eenmalige fee gerekend voor de initiële inrichting en kick-off. Afhankelijk van het aantal gebruikers rekenen wij maandelijkse kosten die op- en af te schalen zijn. Daarnaast is er de mogelijkheid om een strippenkaart af te nemen om ondersteuning te verkrijgen of gebruikerstrainingen in te zetten.

Nog niet helemaal klaar voor de overstap?

Ook als jouw organisatie nog niet helemaal klaar is om over te stappen op het (volledig) online werken, kan Microsoft 365 wél al interessant zijn. Het platform biedt namelijk ook de mogelijkheid om uw organisatie voordelig te voorzien van Microsoft licenties. Het voordeel hierbij is dat je maandelijks achteraf betaald voor het daadwerkelijke gebruik. Je zit dus niet vast aan langlopende contracten op basis van jouw piekbehoefte.

ICT-dienstverlening afgestemd op jouw behoeften

Kies uit onze verschillende niveaus van dienstverlening

Al vanaf €5,- per maand leveren wij slimme IT-oplossingen afgestemd op mensen, processen en technieken in jouw organisatie.

Brons

  • Vanaf 1 gebruiker
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Brons

Zilver

  • 1-50 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Zilver

Goud

  • 50-150 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Goud

Platinum

  • 150-500 gebruikers
  • Werkplekbeheer
  • Helpdeskondersteuning
  • Remote support MS
  • Back-up & Antivirus
  • Software updates
  • Jaarlijkse IT scan
  • Beveiliging en rapportages
  • ICT adviseur op locatie
  • 24/7 storingsdienst
  • En meer...
Bekijk Platinum

Brons

Bedoelt voor ondersteuning van Interne IT, dan wel organisatie met weinig IT behoefte, waarbij wij als achtervang dienen.

  • Naast een vast laag bedrag per gebruiker, ondersteuning op basis van nacalculatie.
  • Ondersteuning conform SLA met gegarandeerde response- en oplostijden
  • IT omgeving wordt opgenomen in ons beheer omgeving (monitoring, remote support, technische documentatie, wachtwoord beheer en asset beheer)
  • Optioneel is het daarnaast mogelijk om additionele diensten en softwarelicenties af te nemen.
Brons

Zilver

Bedoeld voor organisaties met de focus, primair in de online omgeving van Microsoft 365 werken en de continuïteit voorop stellen - zorgen dat het blijft werken, niet teveel mutaties en uitgaan van een stabiele omgeving. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals in de 'Brons' SLA opgenomen, plus:

  • Het afkopen van 1e en 2e lijns gebruikersondersteuning tegen een laag bedrag per gebruiker met ondersteuning voor Windows 10, MS Office en de meeste gangbare applicaties zoals Acrobat Reader, Google Chrome, etc. 
  • Het doorvoeren van beveiligingsupdates voor de ondersteunde besturingssystemen en softwarepakketten is inbegrepen. 
  • Dagelijkse back-up van E-mail en bestanden opgeslagen binnen het Microsoft 365 platform is inbegrepen, evenals een  antivirus pakket voor Windows 10. 
  • Ondersteuning aan de overige softwarepakketten, randapparatuur en netwerkapparatuur is op basis van nacalculatie. 

.

Zilver

Goud

Bedoeld voor organisaties met de focus op een goede en solide IT omgeving, maar daarnaast ook de nadruk op het optimaliseren van de productiviteit van de medewerkers. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals in de 'Zilver' SLA opgenomen, plus:

  • De dagelijkse back-up wordt uitgebreid met alle onderdelen van Microsoft Teams en het antivirus pakket wordt opgewaardeerd naar de next-gen oplossing van Sentinel One waarmee ook onbekende virussen gedetecteerd worden.
  • Remote support Windows, MacOS, iOS, iPadOS en Android Enterprise is inbegrepen in combinatie met Microsoft Intune, Autopilot en Microsoft Mobile Device Management.
  • Standaard operationeel beheer ten aanzien van WiFiswitching en firewalling is op basis van best-effort inbegrepen.
  • Elke 3 maanden vindt er onderhoud op locatie plaats door de vaste technische contactpersoon, wordt er met dezelfde frequentie een SLA rapportage opgeleverd, wordt er halfjaarlijks samen met de ICT adviseur bekeken op welke wijze de IT omgeving geoptimaliseerd kan worden en wordt jaarlijkse een IT Security scan op basis van de ISO 27002 normering uitgevoerd.
Goud

Platinum

Bedoeld voor organisaties die als onderdeel van hun eigen dienstverlening persoonlijke, financiële of anderzijds gevoelige informatie verwerken en hierdoor ook eisen ten aanzien van het informatiebeveiligings- en risicobeleid vanuit hun opdrachtgevers of de wetgever krijgen opgelegd. De dienstverlening bestaat uit de diensten zoals in het 'Goud' SLA opgenomen, plus:

  • De gegarandeerde oplostijd met betrekking tot kritische storingen (p1) wordt verlaagd van 8 naar 4 werkuren en daarnaast is er een 24x7 storingsdienst beschikbaar voor p1 storingen. 
  • Additionele beveiligingsoplossingen zijn standaard onderdeel van de dienstverlening. Denk hierbij o.a. aan een persoonlijke wachtwoordmanager, geautomatiseerde scans op kwetsbaarheden binnen het kantoornetwerk, universele printoplossing met beveiligd print functionaliteit, een outlook plugin om phishing mail te detecteren en online security awareness trainingen  en meer. 
  • Maandelijks wordt er onderhoud op locatie uitgevoerd door de vaste technische contactpersoon, wordt er 3-maandelijks een SLA en Security Audit rapportage opgeleverd, wordt eens per kwartaal samen met de ICT adviseur bekeken op welke wijze de IT omgeving geoptimaliseerd kan worden en vindt er  naast de IT Security scan ook een jaarlijkse beleidsscan plaats ten aanzien van AVG en het IT beleid.
Platinum

Educatie

Deze dienstverlening is speciaal voor het onderwijs.

EDU medaille-1

Aanvullende dienstverlening

Zet additionele IT-diensten in voor een complete- en veilige oplossing

Het is mooi als het platform eenmaal werkt en dat alle programma's draaien, maar wij kijken graag verder dan dat. Het is slim om extra tools en bijvoorbeeld awareness trainingen tegen phishing in te zetten om jouw digitale omgeving te beschermen.

Neem geen genoegen met een enkel Antivirus programma of een firewall, maar denk hier dieper over na. We adviseren je uiteraard graag en denken met je mee over welke processen er draaien in jouw omgeving en en welke (veiligheids)oplossingen daar het beste bij passen!

Meer informatie

Trainingen, workshops & adoptie
Als gecertificeerd Microsoft Gold partner geven wij zowel trainingen als workshop voor het optimaliseren van het gebruik van de diverse pakketten binnen het Microsoft 365 platform. Van de standaard MS Word en MS Outlook tot geavanceerde trainingen voor het gebruik van OneNote en Sway.
Ga naar trainingen
Second opinion | Quick Scan
Op het gebied van IT- en informatieveiligheidsbeleid bieden bieden wij advisering op basis van quickscan ten aanzien van de risico's die jullie als organisatie lopen en het beleid inclusief (technische) beheersmaatregelen die hierop gevormd kunnen worden om ongewenste situaties te voorkomen.
Ga naar Quickscan
Hard- en Software
Naast de standaard werkplekken, laptops en servers bieden wij ook beveiligingsoplossingen zoals firewalls, netwerkapparatuur en audio/video oplossingen aan om digitaal samen te werken. Denk aan het gebruik van digiborden en audio conferentiemiddelen in samenwerking met Microsoft Teams.
Ga naar hard- en software
Connectiviteit en Telefonie
Voor digitale (cloud) telefonie via een hosted telefooncentrale en bellen via MS Teams kun je bij ons terecht. Ook leveren wij professionele Wifi oplossingen voor elk type omgeving en verzorgen wij kant-en-klare (tijdelijke) internetverbindingen op basis van xDSL, glasvezel of 4G.
Ga naar connectiviteit
Beheerde printdiensten
We bieden we de mogelijkheid om voor een vast bedrag de verbruiksmaterialen en het onderhoud van de printers via ons af te nemen. Hierbij maken we gebruik van diverse printoplossingen van A-merken in combinatie met een printdienst via de Cloud om te zorgen dat je altijd en overal beveiligd kunt printen.
Ga naar printdiensten

 

Wil je jouw IT-beheer uitbesteden?

Neem dan contact met mij op!

Cas van der Steen

FAQ Gebruiker- en netwerkbeheer

Welke vragen kunnen wij voor jou beantwoorden?

Wat is goed serverbeheer?

Serverbeheer is goed uitgevoerd als een gebruiker geen onderbrekingen ondervindt van werk door onderhoudswerkzaamheden. Die berichtjes als ‘Server busy’ of ‘downtime’ zijn dus verleden tijd met goed serverbeheer of in elk geval geminimaliseerd. Onderhoud is noodzakelijk, maar wordt uitgevoerd met een zo kort mogelijke downtime, oftewel de tijd waarin de server niet beschikbaar is. Vaak gebeurt dit dan in de nacht of andere momenten dat de gebruiker niet aan het werk is. Dit garandeert de continuïteit van jouw bedrijf, doordat je ongestoord door kunt werken en niet in de gaten hebt dat er continu wordt geüpdatet. Goed serverbeheer hoor je dus juist niet te merken, maar slecht serverbeheer valt meteen op. 

Hoe werkt monitoren van de server?

Door het 27/7 monitoren krijgen wij signalen áls er iets mis is met de server. Wij krijgen bijvoorbeeld van tevoren door als een schijf vol gaat raken. Wij gebruiken een monitoringsprogramma waarop te zien is hoe alle processen ervoor staan, dus niet alleen de dingen die mis gaan. Zo kunnen wij het proactief oppakken en heb jij hier als opdrachtgever weinig tot geen last van.

 

Welke cruciale taken draaien er op de server?

Wij houden in de gaten wat de exacte status is van de server. Onder cruciale taken vallen bijvoorbeeld de back-up, bestandsbeheer, fysieke hardware of netwerkverkeer. Wij weten dan precies de status van bijvoorbeeld de back-up, of als er een kapotte ventilator of harde schijf is. Doordat wij dit geautomatiseerd doen, kunnen wij het meteen oppakken en merk jij er niets van.

Wat is migiteren?

Mitigatie klinkt heel ingewikkeld maar komt neer op het automatisch herstellen van problemen. Een drukke server zorgt voor problemen in de snelheid en veiligheid. Een server is altijd druk bezig met een bepaalde taak, maar kan ook vol raken en dat zorgt dus voor problemen. Wij zorgen ervoor dat de server terugschakelt en dus minder druk blijft. De server loopt dan niet meer vast en iedereen kan lekker doorwerken, zonder dat men opmerkt dat er iets mis was.

Wat zeggen opdrachtgevers?

Icon-Ratho open-double-quote-sans-left

 

Welke IT-uitdaging heb jij?

Veel organisaties gingen jou al voor en zijn zeer tevreden. Spreken de bovenstaande zaken jou aan en wil je een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met ons!