Systeem- en netwerkbeheer


Proactief jouw omgeving monitoren op
correct functionerende hardware en back-ups

24/7 monitoring versus break-fix

Minimale downtime door proactieve benadering

Wij monitoren jouw omgeving op correct functionerende hardware en back-ups. Want een proactieve benadering van IT-onderhoud is key voor een succesvolle organisatie; een probleem is al opgelost voordat het kan zorgen voor bijvoorbeeld downtime. Je krijgt ook onmiddellijke ondersteuning (zoals afgesproken in de SLA) en krijgt geen onverwacht hoge facturen wat vaak wel zo is bij een break-fix service.

Wat is jouw investering?

Eenmalige en periodieke kosten

Er wordt een eenmalige fee berekend voor de initiële inrichting en kick-off. Afhankelijk van het aantal gebruikers rekenen wij maandelijkse kosten die op- en af te schalen zijn. Daarnaast is er de mogelijkheid om een strippenkaart af te nemen voor ondersteuning of gebruikerstrainingen.

Nog niet helemaal klaar voor de overstap?

Ook als jouw organisatie nog niet helemaal klaar is voor de overstap op (volledig) online werken, kan Microsoft 365 wél al interessant zijn. Het platform biedt namelijk ook de mogelijkheid om jouw organisatie voordelig te voorzien van Microsoft-licenties. Het voordeel hierbij is dat je maandelijks betaalt voor het daadwerkelijke gebruik. Je zit dus niet vast aan langlopende contracten op basis van jouw piekbehoefte.

Aanvullende dienstverlening

Zet additionele IT-diensten in voor een complete- en veilige oplossing

Het is mooi als het platform eenmaal werkt en alle programma's draaien, maar wij kijken graag verder dan dat. Het is slim om extra tools en bijvoorbeeld awareness-trainingen tegen phishing in te zetten om jouw digitale omgeving te beschermen.

Neem geen genoegen met een enkel antivirus programma of een firewall, maar denk hier dieper over na. We adviseren je uiteraard graag, en denken met je mee over welke processen er draaien in jouw omgeving en welke beveiligingsoplossingen daar het beste bij passen!

Meer informatie

Trainingen, workshops & adoptie
Als gecertificeerd Microsoft Gold Partner geven wij zowel trainingen als workshop voor het optimaliseren van het gebruik van de diverse pakketten binnen het Microsoft 365 platform. Van de standaard MS Word en MS Outlook tot geavanceerde trainingen voor het gebruik van OneNote en Sway.
Ga naar trainingen
Second opinion | Quick Scan
Wij adviseren op het gebied van IT- en informatiebeveiliging. Dit doen we onder andere aan de hand van een Quickscan die de risico's voor de organisatie in beeld brengt. Op basis van de bevindingen formuleren we (technische) beheersmaatregelen waarmee ongewenste situaties zijn te voorkomen.
Ga naar Quickscan
Hard- en software
Naast de standaard werkplekken, laptops en servers bieden wij ook beveiligingsoplossingen zoals firewalls, netwerkapparatuur en audio/video oplossingen aan om digitaal samen te werken. Denk aan het gebruik van digiborden en audio conferentiemiddelen die samenwerken met Microsoft Teams.
Ga naar hard- en software
Connectiviteit en Telefonie
Voor digitale (cloud) telefonie via een hosted telefooncentrale en bellen via MS Teams kun je bij ons terecht. Ook leveren wij voor elk type omgeving professionele wifi oplossingen voor elk type omgeving en verzorgen we kant-en-klare (tijdelijke) internetverbindingen op basis van xDSL, glasvezel of 4G.
Ga naar connectiviteit
Beheerde printdiensten
We bieden de mogelijkheid om voor een vast bedrag de verbruiksmaterialen en het onderhoud van de printers via ons af te nemen. Hierbij maken we gebruik van diverse printoplossingen van A-merken in combinatie met een printdienst via de cloud om te zorgen dat je altijd en overal beveiligd kunt printen.

 

Besteed jouw IT-beheer uit

Heb je een interne IT-afdeling en wil je je (project)werkzaamheden tijdelijk uitbesteden? Dat kan bij ons.

Neem contact op
Cas van der Steen

FAQ Systeem- en netwerkbeheer

Welke vragen kunnen wij voor jou beantwoorden?

Wat is goed serverbeheer?

Serverbeheer is goed uitgevoerd als het de werkzaamheden van de gebruiker niet onderbreekt. Berichtjes als ‘Server busy’ of ‘downtime’ zijn met goed serverbeheer verleden tijd of in elk in elk geval geminimaliseerd. 

Hoe werkt monitoren van de server?

Door het 24/7 monitoren krijgen wij signalen áls er iets mis is met de server. Wij krijgen het bijvoorbeeld tijdig door als een schijf vol raakt. Wij gebruiken een monitoringsprogramma dat laat zien hoe alle processen ervoor staan, dus niet alleen de dingen die misgaan. Zo kunnen wij het proactief oppakken en heb jij hier als opdrachtgever weinig tot geen last van.

 

Welke cruciale taken draaien er op de server?

Wij houden in de gaten wat de exacte status is van de server. Onder cruciale taken vallen bijvoorbeeld het maken van back-ups, bestandsbeheer, het vervangen van fysieke hardware of monitoren van netwerkverkeer. Wij weten dan precies de status van bijvoorbeeld de back-up, of als er een kapotte ventilator of harde schijf is. Doordat wij dit geautomatiseerd doen, kunnen wij het meteen oppakken en merk jij er niets van.

Wat is mitigeren?

Mitigatie klinkt heel ingewikkeld maar komt neer op het (automatisch) herstellen van problemen. Een server is altijd druk bezig met een bepaalde taak, maar kan ook vol raken en dat zorgt dus voor problemen. Wij zorgen ervoor dat de server terugschakelt en dus minder druk blijft. De server loopt dan niet meer vast en iedereen kan lekker doorwerken, zonder dat men opmerkt dat er iets mis was.

Wat zeggen opdrachtgevers?

Icon-Ratho open-double-quote-sans-left

 

Welke IT-uitdaging heb jij?

Veel organisaties gingen jou al voor en zijn zeer tevreden. Spreken de bovenstaande zaken jou aan en wil je een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met ons!