Wij monitoren jouw omgeving op correct functionerende hardware en back-ups. Want een proactieve benadering van IT-onderhoud is key voor een succesvolle organisatie; een probleem is al opgelost voordat het kan zorgen voor bijvoorbeeld downtime. Je krijgt ook onmiddellijke ondersteuning (zoals afgesproken in de SLA) en krijgt geen onverwacht hoge facturen wat vaak wel zo is bij een break-fix service.
Er wordt een eenmalige fee berekend voor de initiële inrichting en kick-off. Afhankelijk van het aantal gebruikers rekenen wij maandelijkse kosten die op- en af te schalen zijn. Daarnaast is er de mogelijkheid om een strippenkaart af te nemen voor ondersteuning of gebruikerstrainingen.
Ook als jouw organisatie nog niet helemaal klaar is voor de overstap op (volledig) online werken, kan Microsoft 365 wél al interessant zijn. Het platform biedt namelijk ook de mogelijkheid om jouw organisatie voordelig te voorzien van Microsoft-licenties. Het voordeel hierbij is dat je maandelijks betaalt voor het daadwerkelijke gebruik. Je zit dus niet vast aan langlopende contracten op basis van jouw piekbehoefte.
Het is mooi als het platform eenmaal werkt en alle programma's draaien, maar wij kijken graag verder dan dat. Het is slim om extra tools en bijvoorbeeld awareness-trainingen tegen phishing in te zetten om jouw digitale omgeving te beschermen.
Neem geen genoegen met een enkel antivirus programma of een firewall, maar denk hier dieper over na. We adviseren je uiteraard graag, en denken met je mee over welke processen er draaien in jouw omgeving en welke beveiligingsoplossingen daar het beste bij passen!
Heb je een interne IT-afdeling en wil je je (project)werkzaamheden tijdelijk uitbesteden? Dat kan bij ons.
Serverbeheer is goed uitgevoerd als het de werkzaamheden van de gebruiker niet onderbreekt. Berichtjes als ‘Server busy’ of ‘downtime’ zijn met goed serverbeheer verleden tijd of in elk in elk geval geminimaliseerd.
Door het 24/7 monitoren krijgen wij signalen áls er iets mis is met de server. Wij krijgen het bijvoorbeeld tijdig door als een schijf vol raakt. Wij gebruiken een monitoringsprogramma dat laat zien hoe alle processen ervoor staan, dus niet alleen de dingen die misgaan. Zo kunnen wij het proactief oppakken en heb jij hier als opdrachtgever weinig tot geen last van.
Wij houden in de gaten wat de exacte status is van de server. Onder cruciale taken vallen bijvoorbeeld het maken van back-ups, bestandsbeheer, het vervangen van fysieke hardware of monitoren van netwerkverkeer. Wij weten dan precies de status van bijvoorbeeld de back-up, of als er een kapotte ventilator of harde schijf is. Doordat wij dit geautomatiseerd doen, kunnen wij het meteen oppakken en merk jij er niets van.
Mitigatie klinkt heel ingewikkeld maar komt neer op het (automatisch) herstellen van problemen. Een server is altijd druk bezig met een bepaalde taak, maar kan ook vol raken en dat zorgt dus voor problemen. Wij zorgen ervoor dat de server terugschakelt en dus minder druk blijft. De server loopt dan niet meer vast en iedereen kan lekker doorwerken, zonder dat men opmerkt dat er iets mis was.
“Ratho heeft ons geholpen met de implementatie van Microsoft 365 en een duidelijk inrichting van Microsoft Teams, hierdoor is onze onderlinge communicatie erg verbeterd en is ook de vindbaarheid van documenten toegenomen. We kunnen makkelijker samenwerken tussen de verschillende vestigingen en het contact tussen het servicebureau en de medewerkers op de locaties is veel eenvoudiger.”
KDV | De kleine wereld
Veel organisaties gingen jou al voor en zijn zeer tevreden. Spreken de bovenstaande zaken jou aan en wil je een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met ons!