top of page
  • Foto van schrijverCas van der Steen

Slimmer samenwerken met Microsoft Teams VoIP

In deze moderne tijd waarin thuiswerken en virtuele communicatie de norm zijn geworden zijn de juiste tools om efficiënt, effectief en in een beveiligde omgeving goed samen te werken, van groot belang. Microsoft Teams is, met maar liefst 260 miljoen actieve gebruikers, één van de populairste en meest geavanceerde platforms voor communicatie én samenwerking. Reden genoeg voor ons om onze klanten te ondersteunen bij de implementatie en te adviseren in het gebruik van Microsoft Teams. 


Een belangrijk aspect van Microsoft Teams, dat ik nog niet zo vaak in mijn blogs benoemd heb, is de mogelijkheid om te communiceren via het Voice over Internet Protocol (VoIP). Hiermee kun je interne- en externe gesprekken voeren en ontvangen via het internet, via vaste- en mobiele lijnen en via de Teams-app zelf. Ik ben overtuigd van de toegevoegde waarde van Teams en zet de voordelen van het bellen via Teams dan ook graag voor jou op een rij.


Boost jullie productiviteit met Microsoft Teams VoIP

Medewerkers switchen ongeveer 3600 keer per dag tussen schermen, vensters en apps. Uit onderzoek blijkt dat 73% van de medewerkers hier gemiddeld zelfs meer dan één uur per dag aan besteedt. Microsoft beschrijft Teams als  ‘een hub voor teamwerk’ waarbij alle communicatie- en samenwerkingsfuncties in één platform zijn geïntegreerd, behoorlijk productief dus! Met een veelzijdigheid aan functies kunnen medewerkers samenwerken zonder steeds te moeten schakelen tussen verschillende programma's. 


Een voordelige manier van samenwerken 

Naast een optimalisatieslag in productiviteit bespaart het stroomlijnen van het communicatienetwerk ook kosten. Onderzoek heeft aangetoond dat organisaties gemiddeld 50-75% kunnen besparen met een overstap naar een VoIP-service. Met het gebruik van Teams worden dure en complexe communicatiesystemen of traditionele apparatuur overbodig. Hierdoor bespaar je op onderhoud- en licentiekosten.  Zo bellen medewerkers onderling bijvoorbeeld geheel kosteloos. Met een goed communicatienetwerk kun je bovendien besparen op reiskosten én lange afstandsgesprekken. Ideaal toch? 


Groeien zonder grenzen: schaalbaarheid voor elke organisatie  

Om te zorgen dat klanten en medewerkers tevreden zijn, is het essentieel dat er een robuuste en betrouwbare manier van communiceren aanwezig is. Als een organisatie groeit, is het belangrijk dat het communicatienetwerk meegroeit. De cloud-gebaseerde VoIP-oplossing van Teams is hiervoor een ideale oplossing, want je hebt alleen maar een stabiele internetverbinding nodig. Ook kun je het makkelijk op- en afschalen op basis van de wensen van jouw organisatie. Dit maakt Teams een flexibele en betaalbare oplossing om de communicatie binnen jouw organisatie te optimaliseren.  



Flexibele communicatiemogelijkheden thuis én op kantoor  

Hybride werken, de combinatie van werken op kantoor en op afstand, is inmiddels onmisbaar geworden. Het biedt medewerkers meer flexibiliteit en vrijheid, wat een positief effect heeft op hun mentale welzijn. Door medewerkers "los te maken" van hun bureau en ze de vrijheid te geven om vanaf verschillende locaties te werken, kunnen ze hun werk beter afstemmen op hun privéleven.

Het implementeren van een flexibele werkomgeving vergt de nodige investering op het gebied van communicatie. Met Microsoft Teams kunnen medewerkers op afstand eenvoudig verbonden blijven met hun collega's. Functies als videobellen, chatten, het delen van bestanden en samenwerkingstools stellen medewerkers in staat om goed samen te werken, op welke locatie ze ook aanwezig zijn.


Kwalitatieve communicatie  

Goede communicatie is van essentieel belang voor een positieve klantervaring. Het snel en gemakkelijk bereiken van de juiste persoon kan het verschil maken tussen tevreden en ontevreden klanten. Met de chatfunctie en de mogelijkheid tot videobellen vormt Teams de oplossing om jouw klanten snel en effectief kunnen ondersteunen.Bovendien biedt Teams mogelijkheden voor organisaties om hun werkzaamheden en data betreffende de dienstverlening inzichtelijk te maken. Met behulp van managementrapportages kunnen organisaties hun prestaties monitoren en waar nodig op tijd actie ondernemen. Hierdoor kunnen ze hun dienstverlening voortdurend verbeteren en een optimale klantervaring bieden.


Hulp nodig bij het optimaliseren van jullie communicatienetwerk?

Microsoft Teams VoIP is een krachtig platform dat organisaties helpt om hun communicatie en samenwerking te verbeteren. Met deze software heb je hogere productiviteit, kosteneffectieve communicatie, schaalbaarheid én flexibiliteit. Ik ben fan en denk dan ook graag met je mee over de mogelijkheden voor jouw organisatie. Eerst zien, dan geloven? Lees dan eens over de ervaringen van Plein 013.


Heb je vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met mij op. Ik sta voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden en je te helpen bij het vinden van de juiste oplossing. 



 

Cas is onze accountmanager. Met zijn jarenlange ervaring op onze helpdesk kan hij eenvoudig de vertaalslag maken in wat technisch én commercieel mogelijk en haalbaar is.

Comments


bottom of page