TANS

Home >  Referenties >  TANS automatisering voor transport en logistiek

Hier komen wij graag ons bed voor uit!

Voor onze technische collega's zijn projecten zoals die van TANS dé reden waarom ze graag 's ochtends uit bed komen! TANS zorgt voor automatisering in de transport en logistiek. Omdat de hosted Exchange oplossing van TANS was verouderd en niet schaalbaar was, is er gekozen om de kantooromgeving te migreren naar Microsoft 365 uitgebreid met beveiligingsoplossingen zoals MFA en een tool voor wachtwoordbeheer. Met Intune zorgden we er daarnaast voor dat het apparaat beheer goed geregeld werd.

Wat voor soort IT-partij zocht TANS?

Ton Ruijters (Manager Research & Development bij TANS): “Ik zocht 1e instantie een partij die werkplekautomatisering en ons een OTAP-infrastructuur (MS DevOps) kon aanbieden. Die zoektocht leverde helaas geen 100% match. Aangezien de digitale werkplek als eerst én op korte termijn moest, heb ik mijn eisenpakket bijgesteld.” Ton is toen op zoek gegaan naar een partij die vooral hun eigen systeembeheerder kon ondersteunen met werkplekbeheer.

 

Wij ondersteunen de interne IT met het werkplekbeheer en diverse IT vraagstukken, zodat er voor hen meer tijd over is voor overige taken.
Joris van der Sligte | Projectleider Ratho

 

 

Waarom passen wij goed bij TANS?

TANS heeft een eigen systeembeheerder in dienst die technisch heel kundig is, veel weet over de applicaties en systemen bij TANS, maar vooral veel tijd kwijt is met de dagelijkse werkzaamheden. Als Managed Service Provider (MSP) ondersteunen wij de systeembeheerder o.a. met het werkplekbeheer. Met het bijgestelde eisenpakket van Ton sloten wij het beste aan omdat wij in de buurt zitten, ons verhaal klopte én omdat we eerlijk waren over wat wij wel en niet konden leveren. 

 

Weer up-to-date door onze oplossing en de inzet van Teams en Intune

Omdat de hosted Exchange oplossing van TANS was verouderd en niet schaalbaar was, is er gekozen om de kantooromgeving te migreren naar Microsoft 365 uitgebreid met beveiligingsoplossingen zoals MFA en een tool voor wachtwoordbeheer. Met Intune zorgden we er daarnaast voor dat het apparaat beheer goed geregeld is waardoor we de apparaten centraal kunnen beheren en het maakt de uitrol van nieuwe apparaten of herinstallatie van bestaande apparaten eenvoudiger. Door deze keuzes en de inzet van Microsoft Teams met SharePoint zijn we nu weer helemaal bij de tijd, aldus Ton.

Door de inzet van extra beveiliging op onze systemen en oplossingen zoals Teams, SharePoint en Intune gaan we met de tijd mee
Ton Ruijter | TANS

 

 

Wat liep er goed?

Er was onderling goed contact met korte lijntjes tussen Ton en Joris (projectleider Ratho) die inhoudelijk gezien goed met elkaar konden sparren. Daarnaast bouwden TANS collega Arnold (systeembeheerder met veel inhoudelijke kennis van alle gebruikte systemen en applicaties) met Berry (systeembeheerder bij Ratho) wat er door Joris en Ton was bedacht.

De focus op het eindresultaat is een samenspel tussen twee partijen. Vanuit Ratho is er focus op techniek en het maken van handleidingen. Ratho mag nog wel wat meer focus leggen op het meenemen van de eindgebruiker vindt Ton. We zijn daarom ook steeds meer mee bezig om niet alleen de technische kant goed op te leveren, maar ook veel meer aandacht te besteden aan (adoptie) trainingen. Onze collega Aryon (onze trainer) zetten we eerder in bij projecten zodat dit gedeelte eerder en meer aandacht krijgt. Zo kan iedereen na de technische implementatie ook goed kan (samen)werken met de gekozen oplossingen zoals Teams en SharePoint.

Wat waren uitdagingen?

Het project heeft wat langer dan verwacht geduurd vanwege de beperkingen die er waren vanuit corona preventie, hierdoor konden de werkzaamheden op locatie niet altijd goed plaatsvinden. Daar hebben we gelukkig samen een modus in gevonden. Ton: “In deze crisistijd alle neuzen dezelfde kant laten uitwijzen, terwijl je fysiek niet als 1 team kon deelnemen aan de vereiste workshops was een uitdaging”.

Verder is de acceptatie- (of test) fase is erg belangrijk, meestal wordt deze als te kort ervaren. Want door vooraf de omgeving goed door te testen verloopt dit migratie vaak heel soepel. Zo was dit ook bij TANS: binnen een weekend was de omgeving over en maandag kon men meteen weer aan het werk. Er waren nadien slechts een paar (niet noemenswaardige) zaken die we, door de korte lijntjes en extra mankracht, snel op konden lossen. Alles is momenteel geleverd, maar nog niet volledig geïmplementeerd. Hier hebben we duidelijke afspraken over gemaakt en dit krijgt nog een vervolg.

"In deze crisistijd alle neuzen dezelfde kant laten uitwijzen, terwijl je fysiek niet als 1 team kon deelnemen aan de vereiste workshops was een uitdaging”
Ton Ruijters | TANS

 

 

Wat was de grootste winst voor TANS om voor Ratho te kiezen?

Ton is daar helder over: “We hebben weer een frisse, schaalbare en robuuste IT-infrastructuur tot onze beschikking waarop we kunnen gaan bouwen. In de toekomst migreren wij onze ontwikkelomgeving nog naar Azure." Voor TANS was in elk geval de grootste winst de schaalbare IT-infrastructuur met AAD. TANS heeft nu alle facetten aan boord om op afstand met elkaar samen te werken. En als laatste zet TANS ons dus in als MSP waardoor ze ons kunnen benaderen voor diverse IT- vragen en zelf doorkunnen met hun kerntaken.

 

"De samenwerking met Ratho was heel prettig. Ik zou Ratho zeker aanbevelen bij andere mensen en organisaties."
Ton Ruijters | TANS

 

Wil jij jouw organisatie ook klaar maken voor de toekomst en ons inzetten als achtervang voor je eigen IT afdeling? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.
Cas van der Steen

Cas van der Steen

040 2370 426 cas@ratho.nl

Helpdesk